وزیر آموزش و پرورش از تسویه پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا قبل از پایان شهریور خبر داد. 

حاجي ميرزايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان شهریور پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تسویه کنیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و امیدواریم مابقی هم به زودی در اختیار ما قرار بگیرد.

وی از پذیرش ۲۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۸ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در قالب آزمون استخدامی که یکی دو هفته آینده جزئیاتش اعلام می‌شود در اختیار ما قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۵ هزار مجوز تبدیل وضعیت و جذب آموزشیاران نهضتی، مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریس‌ها را خواهیم داشت و البته موظفیم تا پایان برنامه ششم توسعه همه این افراد را جذب کنیم. با جذب ۷۳ هزار نفر امسال یکی از درخشان‌ترین سال‌ها در تامین نیروی انسانی مورد نیاز است. 

مجوز آموزش و پرورش برای جذب ۸۰۰۰ مربی تربیتی 

حاجی میرزایی با بیان این‌که مجوز جذب ۸۰۰۰ مربی امور تربیتی را داریم که کم‌سابقه است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته که گام خوبی برای حمایت از هنرستان‌ها بوده است. در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای این کار پیش‌بینی شده و تلاش ما توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح خواندن و نوشتن در برخی مدارس ابتدایی توضیح داد: طرح آجر به آجر نیز یکی دیگر از برنامه‌های تحولی ماست و سرمایه‌های خرد را برای مدرسه‌سازی مورد هدف قرار داده است.

سود سال ۹۸ صندوق ذخیره بین اعضای فرهنگی توزیع می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی برنامه‌های اقتصادی این وزارتخانه گفت: در ماه‌های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان وصول شد. همچنین برنامه‌ریزی شد تا سود سال ۹۸ بین اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع شود.

به گفته وی، برای محاسبه ارزش افزوده حاصل از دارایی‌های آنها برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است. برای واگذاری هلدینگ‌های پتروشیمی و انرژی صندوق ذخیره در بازار سرمایه و بورس نیز تصمیم‌گیری شده و مقدمات اجرایی در حال انجام است.

حاجی میرزایی با اشاره به مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش افزود: در این زمینه با تنگناهای قانونی روبه‌رو بودیم که مسیرها شناسایی و ۹۵ نقطه مشخص شده که امیدواریم به سرعت این کار با رفع موانع قانونی میسر شود.

وی ادامه داد: در حوزه بهره‌وری منابع اقداماتی در دستور کار است که به انجام خواهد رسید.

تدوین سند آموزش بهداشت جنسی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش درباره تربیت جنسی کودکان و نوجوانان نیز گفت: وظیفه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت برای تدوین سند آموزش بهداشت جنسی به ما محول شد. در این سند آموزش برای معلمان و خانواده‌های در آستانه ازدواج و برای دانش‌آموزانی که در سنین بالاتر هستند پیش‌بینی و تلاش شده آگاهی‌های لازم از طریق معلمان ارائه شود. پیش‌نویس طرح آماده شده و امیدواریم در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.

برای رتبه‌بندی تابع قانونیم 

حاجی میرزایی درباره ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان توضیح داد: رتبه‌بندی یعنی این‌که معلمان متناسب با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی طبقه‌بندی شوند و آنها که صلاحیت حرفه‌ای‌شان بالاتر است در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند. در مهرماه ۹۸ چون در قانون بودجه مبلغی برای این کار منظور شده بود با هماهنگی مجلس رتبه‌بندی در رتبه‌های پنج‌گانه انجام شد. 

وی افزود: همان موقع برخی نمایندگان مجلس تاکید داشتند این کار نیازمند لایحه است، اما کمیسیون تلفیق تفسیر دولت را پذیرفت. در عین حال تابع قانون هستیم و اگر قانونگذاران تشخیص دادند باید کاری را انجام دهیم حتما آن را انجام خواهیم داد.

استثنایی برای اجرای بخشنامه تعارض منافع قائل نمی‌شویم

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای بخشنامه تعارض منافع گفت: در مدیریت تعارض منافع هیچ استثنایی نداریم و در همه سطوح اعمال می‌شود. در بخشنامه قید شده که چه مشاغلی را شامل می‌شود. در شناسایی انجام شده در طبقه اول ۲۲۵ نفر در کل کشور شناسایی شده‌اند که تعیین تکلیف می‌شود. افرادی که بنده درباره آنها حکم صادر می‌کنم کمتر از ۵ نفر است که در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد. جدی هستیم و استثنایی در این باره قائل نمی‌شویم.

درج شهریه مدارس غیردولتی در سایت آموزش و پرورش

حاجی میرزایی همچنین درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنم توجه داشته باشند که شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سایت‌های آموزش و پرورش درج شده و اگر مدرسه‌ای بالاتر از این میزان را درخواست می‌کند باید به مراجع نظارتی مناطق گزارش کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره مسکن فرهنگیان نیز توضیح داد: ما برای مسکن فرهنگیان گام‌های بزرگی برداشتیم و افراد واجد شرایط شناسایی شدند. تاکنون ۷۵ هزار نفر از این افراد واجد شرایط تایید شده‌اند و واحدهای آپارتمانی برای ۲۰ هزار نفر مشخص شده است.
 

کد خبر 545038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha