حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به نقش مهم ولایت‌پذیری گفت: من از دوستان مذهبی می‌پرسم! مقام معظم رهبری در مورد «فرزندآوری» دستور دادند، چرا اکثر مردم امساک می‌کنند؟! آیا ولایت مدارند؟! جوان حزب اللهی می‌گوید بماند بعداً ازدواج می‌کنم!

پناهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در شب‌های دهم و یازدهم محرم در هیئت میثاق با شهدا با اشاره به اهمیت موضوع ولایت‌پذیری در جامعه اسلامی و رابطه آن با فرزندآوری اظهار کرد: حتماً می‌دانید که چرا ولایت‌پذیری مهم‌ترین بخش دین ماست؛ با اینکه اسلام ناب گاهی خوب تبلیغ نشده و تعلیم داده نمی‌شود اما از بسیاری از مومنین انتظار می‌رود با جایگاه این مفهوم در دین و برتری آن نسبت به دیگر احکام اسلامی تماماً خبردار باشند.

وی ادامه داد: حتما برای شما این سؤال پیش آمده که چرا اینقدر در طول تاریخ، ولایت‌گریزی اتفاق افتاده و به ولایت‌ستیزی منجر شده است! شب عاشورا اوج ولایت‌ستیزی مردم است! "مردم" حسین(ع) را کشتند؛ مردم در ولایت‌گریزی کار را به جایی رساندند که اگر حدود نیم قرن بود که خواص و نخبگانِ نفاق در جامعه، ولایت‌ستیزی می‌کردند، در ادامه مردم را به صحنه آوردند که حسین(ع) را بکشند! بعد از آن هم مردم را در همه شهرهای مسیر کاروان اهل بیت(ع) جمع کردند تا به اسرا توهین کرده و آنها را تمسخر کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امر مقام معظم رهبری به "فرزندآوری" و افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: نقش ولایت در گفتمان انفاق و مواسات، نقش انگیزه‌ساز است؛ به عبارتی، ولایت انگیزه‌دهنده به افراد جامعه است؛ کار دیگری که امام در مورد مواسات انجام می‌دهد غیر از انگیزه فردی، بسیج مردمی است البته این یکی از مراحل ابتدایی انفاق است؛ من از دوستان مذهبی می‌پرسم! مقام معظم رهبری در مورد "فرزندآوری" دستور دادند، چرا اکثر مردم امساک می‌کنند؟! آیا ولایت مدارند؟! جوان حزب‌اللهی می‌گوید بماند بعداً ازدواج می‌کنم!

کد خبر 545017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    100 4
    نمیدانم آقای پناهیان شما از کجا ارتزاق میکنید فرزند من فوق لیسانس برق است بیکار است نمی تواند هزینه توجیبی خود ش را تامین کند چطور یک نون خور دیگرو اجاره خانه و تامین سایرهزینه زندگی را انجام دهد و فرزند آوری کند من ۵ سال جبهه بودم ، تو در کجا زندگی میکنی
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    99 6
    آخه با وضع موجود انسان عقلشو که به کار میندازه، چی میگه؟! میگه تو که با این شرایط نمی تونی خودتو اداره کنی مگه درک نداری که چند طفل معصوم هم به دنیا بیاری که نشه خوب و آنچنان که شایسته ی یه انسانه اداره شون کنی؟! جوون مملکت بیکاره و جیبش خالیه و هزار درد دیگه، عقل بهش میگه درست تصمیم بگیر. با تندروی مگه اوضاع و شرایط و زمینه ی خوبی برا امورات و زندگی می مونه؟! عقل رو باید به کار انداخت و با بصیرت زندگی کرد و امورات رو پیش برد.
  • IT ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    74 3
    ببخشید یعنی، برای بچه های انقلابی، پوشک و شیرخشک و ... رایگان هست؟ خوش بحالشون.