در طول هفته معمولاً آنقدر سرمان شلوغ است که اغلب فرصت نمی‌کنیم به بعضی از نیازهای ساده و روزمره زندگی‌مان در اطراف خود توجه کنیم.

آنتوریوم

 همشهری آنلاین_مینا اصغرنژاد: در طول هفته معمولاً آنقدر سرمان شلوغ است که اغلب فرصت نمی‌کنیم به بعضی از نیازهای ساده و روزمره زندگی‌مان در اطراف خود توجه کنیم. گاهی فراموش می‌کنیم که در کنار کار و پیچیدگی‌های مرسوم زندگی شهری، باید به دور و اطراف خود هم نگاه دقیق‌تری بیندازیم و مثلاً ببینیم خاک کدام گلدان نیاز به تعویض دارد که فراموش کرده‌ایم و حالا گل‌ها و برگ‌های آن رو به پژمردگی می‌روند. این کارهای به ظاهر کوچک و ساده بخشی از زندگی روزمره هریک از ما را تشکیل می‌دهند که اگر از توجه به هریک از آنها به مدت طولانی غلفت کنیم، طبعاً برای‌مان پیامدهایی دارند. به نظر می‌رسد پایان هفته بهترین فرصت برای رسیدگی به این کارهای ساده وکوچک درخانه باشد.  
گل طبیعی آنتوریوم در لیست گیاهان آپارتمانی گلدار قرار می‌گیرد. شاید در نگاه اول به نظرتان شرایط نگهداری گل آنتوریوم مقداری دشوار به نظر برسد، اما این چنین نیست. این گل زیبا برگ‌های سبز، پهن و قلبی شکل دارد و زیبایی برگ‌ها به اندازه‌ای است که در صورت نداشتن گل، باز هم ظاهری چشمنواز خواهد داشت. گل‌های رنگارنگ و با دوام و ظاهر شیک و مدرن موجب شده که آنتوریوم یک گیاه پر استفاده در طراحی دکوراسیون باشد. علاوه بر این می‌توانید از این گل زیبا در دسته گل عروس، هدیه‌های شکیل و رنگ سفید یا سیاه آن ‌را حتی در مراسم یادبود هم استفاده کنید. نگهداری آنتوریوم بسیار ساده است و در دسته گیاهان با شرایط نگهداری آسان جای می‌گیرد. گل آنتوریوم قرمز با دیگر رنگ‌های گل آنتوریوم تفاوتی ندارد. با شرایط نگهداری این گل زیبا آشنا می‌شویم.  

  1.   نور: گل طبیعی آنتوریوم نیاز نوری کمی دارد و به همین دلیل برای آپارتمان بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که نور مستقیم و زیاد خورشید به برگ‌ها و گل‌های آنتوریوم آسیب می‌رساند. بهترین مکان برای قرار دادن آن، پشت پنجره با نور غیرمستقیم است.  
  2.   دما: این گل زیبا در هوای گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند، اما نسبت به هوای سرد بسیار حساس است. در کل دمای مناسب برای گیاه آنتوریوم، بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است. توجه داشته باشید که هوای گرم و خشک، باعث وقفه در رشد گل‌های آنتوریوم خواهد شد.  
  3.   آبیاری: آبیاری فراوان، به‌خصوص در فصل‌های بهار و تابستان برای گیاه آنتوریوم ضروری است. بهتر است به گیاه در تابستان خشکی ندهید و خاک را نسبتا مرطوب نگه دارید، اما در زمستان بهتر است که بگذارید رویه خاک کاملاً خشک شود، سپس اقدام به آبیاری کنید.  
  4.   رطوبت: گل آنتوریوم رطوبت محیطی را می‌پسندد و غبارپاشی برگ‌ها، برای آن مناسب است. یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تأمین رطوبت، ایجاد جزیره در زیر گلدانی و قرار دادن یک ظرف آب در کنار گیاه است.  
  5.   کوددهی: برای رشد بهتر گیاه آنتوریوم، باید هر ۲ هفته یکبار به‌خصوص در فصول رشد، یعنی بهار و تابستان کار کوددهی را انجام دهید. کود مخصوص آنتوریوم و انواع کود مخصوص گیاهان آپارتمانی برای این گیاه مناسب است. همچنین در صورت گل ندادن در تابستان، می‌توانید از تقویت‌کننده گلدهی مخصوص آنتوریوم استفاده کنید، تا گیاه تقویت شده و اقدام به گلدهی کند.  
  6.   خاک: گل طبیعی آنتوریوم به دلیل داشتن ریشه‌های گوشتی، به خاکی سبک با زهکش بالا نیازمند است، تا آب اضافی از زیر گلدان خارج شود. خاک و کود آماده یا ترکیب خاک برگ، خاک چوب و زغال برای آنتوریوم بسیار مناسب است.  
  • تعویض گلدان گیاه آنتوریوم 

علائمی مانند بیرون زدن ریشه‌ها از خاک، نشانه بی‌حال بودن گیاه آنتوریوم است. در صورتی که تمامی شرایط ایده آل برای گیاه فراهم است، ریشه‌های آن فضای به بیشتری احتیاج دارند و زمان تعویض گلدان فرا رسیده است. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای تعویض گلدان زمانی است که دوران گل‌دهی تمام شده باشد، دقت کنید که گلدان باید زهکش مناسب داشته باشد.  

  • تمیز کردن برگ‌ها 

براق نبودن برگ‌ها ممکن است به دلیل هوای خشک باشد، در این‌صورت بهتر است با استفاده از دستمال مرطوب و آب ولرم برگ‌های گیاه آنتوریوم را غبارپاشی کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن برگ‌ها، برای گیاه بسیار مفید است. فراموش نکنیم گیاهان از طریق برگ‌ها تنفس می‌کنند و در صورت غبار گرفتن آنها، راه‌های تنفس بسته شده و اکسیژن مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند.

کد خبر 544978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha