رئیس جمهور در گفت‌وگو با وزیر بهداشت دستور داد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید واکسن کرونا و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام شود.

روحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه نهم شهریور ماه در گفتگو با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اخباری در خصوص دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا، دستور داد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید این واکسن و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام شود تا در صورت امکان هر چه سریع‌تر اقدامات موثر در این زمینه در کشور آغاز شود.

رئیس جمهور در ادامه افزود: با توجه گستردگی موج دوم شیوع بیماری کویید ۱۹، وزارت بهداشت، باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمانی کشور را فراهم کرده و در صورت لزوم نسبت به آموزش سریع‌تر نیروهای جدید و جایگزینی آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

روحانی تاکید کرد که البته مهمترین نکته در این زمینه آن است که مردم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مانع از ایجاد زحمت مضاعف و در نتیجه خستگی و فرسودگی برای حافظان و مدافعان سلامت کشور شوند که بیش از ۶ ماه است در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا ایثارگرانه حضور دارند.

روحانی رفتار متدینانه و متعهدانه مردم در برگزاری شکوهمند و متفاوت سوگواری‌هایشان، همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را برآمده از فرهنگ غنی دینی مردم و تعهدشان نسبت به مسائل انسانی و نوع‌دوستی توصیف کرد و اظهار داشت: امیدوارم در مردم در تمام مراسم‌ها و آیین‌های پیش‌رو در ماه‌های محرم و صفر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را به همین شکل دقیق رعایت کنند تا کسی در نتیجه شرکت در آیین‌های سوگواری امام حسین (ع) به بیماری کرونا مبتلا نشود.

رئیس جمهور همچنین در واکنش به ابراز نگرانی وزرای بهداشت و کشور از موج جدید سفرهای تابستانی در روزهای تعطیل اخیر گفت: کسانی که در تعطیلات اخیر به سفر رفته‌اند، نباید اجازه دهند، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی ایشان، باعث اوج گیری مجدد شیوع کویید ۱۹ شده و بر زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای کادر درمانی در مقابله با موج دوم شیوع کرونا تاثیر منفی بگذارد.

روحانی گفت: کسانی که به سفر رفته‌اند باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزکی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ، مانع از وارد شدن آسیب به موفقیتی شوند که در مهار موج دوم بیماری کرونا حاصل شده است.

کد خبر 544726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ‌... IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    42 8
    خیلی ممنون
  • مریم IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    50 15
    پیشنهاد میکنم کد ملی کسانی که در این شرایط به محل های شلوغ سفر کردند را ثبت کنند و در زمان برگشت به قرنطینه اجباری به مدت 2 هفته بفرستید
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      15 3
      سلام میگی نخود کشمشه که کادر پزشکی جایگزین بشه بار این ازاون حرفهای رویایی بود
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    69 58
    تمام کسانی را که به سفر رفاه اند. هنگان بازگشت. به غل وزنجیر ببندید ودر بیابان رهاکنید. ودور شان سیم خاردار بکشید.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    75 37
    فقط داروی سنتی امام کاظم علیه‌السلام
  • ح IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    47 45
    هم کادر درمان بطور خاص و هم برخی ارگانها بشدت در گیر هستند و متاسفانه در تعطیلات محرم و سایر تعطیلات و حتی غیر تعطیلات شاهد مسافرت خیل وسیعی از مردم قدر شناس کادر درمان هستیم. آیا دولت همانطور که در مواقع لزوم توسط نیروهای نظامی برخی اعمال را کنترل میکند در کنترل مسافران و جلوگیری از مسافرت‌ها ناتوان است؟
  • اقبال IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    76 11
    اقای رییس جمهور نمبدانم چرا دستور مقابله شدید با افرادی که رعایت نمیکنند را نمیدهند چرا دستور لغو مسافرتها داده نمیشود چرا بصورت بهینه از دولت الکترونیک بهره برداری نمیشود چرا باید مردم در ادارات حضور فیزیکی داشته باشند پس بهتر است شعار ندهیم و بخاطر مدافعان سلامت عمل کنیم
  • ناشناس IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    77 11
    یه جوری میفرمایند نسبت به آموزش سریییعتر و جایگزینی کادر درمان سرعت بدین انگار پرستارا و پزشکای ما یه دوره بهیاری دیدن فقط بابا کار تک تکشون تخصصیه که سالها آموزش و تجربه پشتشه اینا از دست برن دیگه جایگزین کردنشون به این راحتیا نیست
  • سعید FI ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    43 10
    داروی امام کاظم (ع) یکی از داروهای موثر جهت پیشگیری و درمان
  • حافظ مرادی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    31 44
    با سلام فقط به خاطر ملت ایران هم که شده؟ لطفا زوتر واکسن تهیه کنید تا ملت زودتر به از گیر و دار کرونا رها بشن
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      13 5
      اره تو خدا واکسن کرونا را وارد کنید
  • قدیریواقعا این IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    10 1
    سلام به همه فقط مسافرت نبود که رواج پیدا کرد در بعضی از عزا داری ها بخصوص اهواز در بعضی از مناطق طوری عزاداری کردند که اصلا کرونا نبود
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 13
    شما هاییی که منفی می زنید داروی امام کاظم علیه‌السلام خوردید امتحان کنیم خیلی ارزونی هست
  • م.م IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    14 20
    دهنتو ببند وقتی برن وسط خیابون تجمع کنن سینه بزنن چه فرقی داره با سفر رفتن