مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

چهار گردشگر گمشده در جنگل ابر شاهرود که از غروب روز گذشته مسیر را گم کرده بودند، با حضور ماموران هلال احمر امدادرسانی شدند.

جنگل ابر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، این گردشگران در حال طبیعت گردی در ارتفاعات ابر به سمت آبشار آلوچال بودند که مسیر خود را گم کرده و با شرایط نامناسب جوی جنگل ابر روبرو می‌شوند.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان در این باره گفت: پی اعلام مفقودی یک گروه طبیعت گرد در ارتفاعات جنگل ابر توسط مرکز تماس هلال احمر استان سمنان به پایگاه نجات کوهستان جنگل ابر، بلافاصله پس از برقراری ارتباط تلفنی با مفقودان، موقعیت آنها تعیین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک مسیر ایمن تا راه دسترسی خودرویی طراحی شد، طی تماس‌های مستمر، راهنمایی گروه در این مسیر به صورت مرحله به مرحله توسط عوامل پایگاه انجام گرفت.

مظفر محمدخانی تاکید کرد: در ساعت ۲۲:۲۲ با رسیدن گروه به محل امن و مسیر دسترسی خودرویی، عملیات با موفقیت به پایان رسید، حال این افراد خوب است و تنها پس از گم شدن از راه اصلی پاکوب جنگل به سمت مسیر آرام رحیمیان، دچار خستگی و شرایط بد جوی شدند که خوشبختانه به موقع به آنها امداد رسانی شد.

وی بیان کرد: حضور در مکان‌هایی که گردشگران آشنایی کافی با آن ندارند می‌تواند مخاطره آمیز باشد در نتیجه افراد برای گردشگری به خصوص گردشگری طبیعی حتماً باید از افراد راه بلد کمک گرفته و مسیر حرکت خود را نیز به آشنایان اطلاع دهند.

کد خبر 544707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha