سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: دفاتر پیشخوان حق ندارند مردم را مجبور به تعویض شناسنامه کنند و اگر به دنبال درآمدزایی هستند، باید راه دیگری انتخاب کنند. 

شناسنامه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سیف‌الله ابوترابی درباره اجبار برخی دفاتر پیشخوان برای تعویض شناسنامه توضیح داد: به هیچ وجه اجباری برای تعویض شناسنامه نیست. در مواردی که به هر دلیل تغییری در اقلام هویتی فرد ایجاد شود یا شناسنامه به دلیل آبخوردگی و پارگی عکس مستعمل شود، نیاز به تعویض شناسنامه است. البته اگر فرد تمایل به دریافت شناسنامه مکانیزه دارد هم می‌تواند برای این کار اقدام کند اما هیچ اجباری از سوی سازمان در این خصوص وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: تاکید ما این است که دفاتر پیشخوان مردم را مجبور به تعویض شناسنامه نکنند و اگر به دنبال درآمدزایی هستند، راه دیگری انتخاب کنند. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور همچنین درباره روند طولانی صدور شناسنامه گفت: در کشور کمتر از ۳۰ روز برای صدور شناسنامه زمان لازم است، اما در کلانشهر تهران ما زمان صدور شناسنامه را به کمتر از یک ماه و حتی تا ۱۵ روز رسانده‌ایم. اخیرا هم به دلیل بیماری کرونا ممکن است در ارسال مرسولات تاخیر ایجاد شده باشد، اما در حال حاضر زمان صدور شناسنامه کمتر از یک ماه است. 

کد خبر 544701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    2 23
    از پیشخوان ها سپاسگزار باشید نه شاکی .