یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه ایجاد التهاب در جامعه و روابط بین‌الملل بزرگ‌ترین ضربه‌ را به کشور زده‌است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین هنر رییس‌جمهور آینده و جناح‌های دخیل در سیاست کشور این است تا با کنار گذاشتن اختلاف‌ها و اعمال سلیقه‌ها، کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند.

علی بختیار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی بختیار اظهار کرد: تقریباً تمامی دولت‌های چند دوره گذشته با عدم توفیق و رضایت در دوره دوم، خصوصاً در یکی دو سال پایانی خود همراه بوده‌اند که با توجه به آن، رییس‌جمهور آینده نیز باید بتواند سیاست مناسبی را در قبال رقیبان و منتقدان داخلی و هم‌چنین دشمنان و مخالفان خارجی اتخاذ نماید.

وی ادامه داد: به دلیل ترجیح منافع جناحی بر منافع ملی و تضعیف تعصبات ملی در بین گروه ها و جناح های سیاسی شاهد اظهارنظرهای غیر واقعی و غیر علمی و عوام فریبانه هستیم که به تبع آن بیشترین ضربه‌ها به تصمیم گیران کشور و مدیران نظام وارد می شود  که در نتیجه آن، امکان تصمیم گیری درست را از مدیران سلب می‌کند و نهایتا" دود آن به چشم مردم می رود.

این نماینده سابق گفت: اعتقاد بر این است که رییس‌جمهور آینده باید جایگاه قابل قبولی در بین توده مردم و نیز گروه های سیاسی دارای برنامه داشته باشد تا بتواند موفق‌ عمل کند وبرعکس تجربه ثابت کرده است که اگر کسی با دوپینگ هر ‌کدام از این جناح‌ها به روی کار بیاید، موفق نخواهد بود.

وی با  تاکید بر اینکه نامزدهای احتمالی باید از تهمت، شعار و ماجراجویی اجتناب کنند، گفت : امروز مردم دلایل زیادی برای نارضایتی از عملکرد ما مسئولین دارند و نمی‌توانیم توقع داشته باشیم همچون گذشته پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. درصدبندی جامعه، قول‌های پوچ و بی‌اساس، برنامه‌های غیرکارشناسی، ایجاد التهاب و هیجان‌های کاذب و تهمت و افترا بزرگ‌ترین آفت انتخابات هستند که مردم را بیش از پیش ناامید و دلزده می‌کند و گرهی از مشکلات مردم و کشور باز نمی‌کند.

وی افزود: مسأله دیگر دستاویز قرار دادن یک شعار و یا یک عبارت برای جلب توجه و رأی آوری است که دیگر نزد مردم پسندیده نیست؛ مثلاً: دولت عدالت، مجلس امید، رییس‌جمهور جوان، مجلس انقلابی و ... که فقط در حد شعار باقی ماندند و در عمل اتفاق خاصی نیفتاد.

این فعال سیاسی گفت: ایجاد التهاب در جامعه و روابط بین‌الملل بزرگ‌ترین ضربه‌ را به کشور زده‌است. معمولاً ایجاد حاشیه و شلوغی نشانه طفره رفتن از واقعیت و گمراه کردن افکار عمومی است و مردم این را خوب متوجه می‌شوند. به دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه و شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا، مردم بیش از پیش به آرامش و امنیت نیاز دارند و نباید با ماجراجویی و ایجاد تنش و التهاب در کشور و در روابط خارجی، مردم را آزرده خاطر و پریشان کرد.

وی یادآور شد: کشور ما با داشتن منابع متعدد خدادادی و همچنین نیروی انسانی جوان و با انگیزه می‌تواند با برنامه‌ریزی بهتر و ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم به راحتی مشکلات و گرفتاری‌ها را پشت سر بگذارد و این بزرگ‌ترین هنر رییس‌جمهور آینده و جناح‌های دخیل در سیاست کشور است تا با کنار گذاشتن اختلاف‌ها و اعمال سلیقه‌ها، کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند.

کد خبر 544658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    17 1
    کوگوش شنوا
  • رضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    36 8
    عدالت رو باید از لغت نامه پاک کرد چون معنایش هنوز نمی دونیم چیه?
  • جبارزاده DE ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    26 17
    تازمانیکه اقلیت حاکم است واقلیت هم به رای ونظر اکثریت ارزش قایل نشود وضع بهترازاین نخواهد شد دوم تازمانیکه با جهان مراوده نداشته باشیم وبایکی دوکشورکمونیست را نمی شود جهان محسوب کرد نمی تونیم وضع خودراسروسامان دهیم وباتوجه به محدودیت های موجود شرایط خیلی سخت است خداخودش کمک کند
  • مهرداد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    14 10
    چرا نام نماینده سابق حوزه انتخابیه ودوره مجلس در خبر ذکر نشده. اینجوری میخاین اعتماد سازی کنین؟!!!
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      2 1
      شما که دارید ....جناج بندی میکنید این کشور واون کشور می کنید.........کلا تا باملت رواست نباشن هیچ چیزی درست پیش نخواد رفت
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    12 12
    ۲۴میلیون آمدند و خواستار تعامل با جهان شدند ولی رای آنها اندازه پشیزی ارزش نداشت.رئیس جمهور بعدی را مردم انتخاب نمی کنند مانند مجلس کنونی
  • Pardis DE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    17 15
    باز به انتخابات نزدیک شدیم ، شعارها شروع شد ولی دیگه کل اعتماد مردم ر ازدست دادید
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    3 4
    واقعا نظربسیار تخصصی وکارشناسی واز هرنظر بعث خوبی طرح کردن نباید بگیم کو گوش شنوا باید جناح های اصلی و دلسوز به مردم وانقلاب باید همه منافع جناحی وشخصی را کنار گذاشته و به فکر چاره اندیشی و پیشرفت کشور بود بهرامی غز سقز