مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در شبانه‌روز گذشته در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

تندباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن حیدری اظهار کرد: همان‌طور که انتظار می‌رفت، از روز جمعه ۷ شهریور بر شدت وزش بادهای ۱۲۰روزه در شمال استان افزوده شد و تا صبح امروز بیشینه سرعت باد در منطقه سیستان به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با بیان اینکه وزش این باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی شد افزود: هم‌اینک سرعت وزش باد در زابل ۷۲ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۹ هزار متر کاهش داد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس جدیدترین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، پیش‌بینی می‌شود همچنان وزش بادهای ۱۲۰روزه در شمال استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی و مرز شرقی تا سراوان و نوار غربی سیستان و بلوچستان تا زرآباد نیز روی می‌دهد افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق روستایی و برخی مسیرهای ارتباطی شمال استان می‌شود.

حیدری ادامه داد: با توجه به مخاطرات ناشی از باد شدید و گرد و خاک توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری خودداری شود.

کد خبر 544517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha