مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: عزاداری تاسوعا و عاشورا در ۳ نقطه شهر بیرجند با حضور باشکوه سوگواران حسینی در فضای باز این مکان‌ها برگزار می‌شود.

عزاداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام احمد رضایی افزود: این مراسم در فضای باز مسجد امام حسین (ع)، آستان امامزادگان باقریه و بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند برگزار می‌شود و در دیگر شهرهای استان در هر شهر یک نقطه برای اقامه نماز ظهر عاشورا پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: امسال در روزهای تاسوعا و عاشورا با توجه به محدودیت‌های کرونایی به حداقل برنامه‌ها اکتفا شده و ۳ نقطه شهر بیرجند برای اقامه نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ با روضه‌خوانی و مداحی شروع و به نماز ظهر ختم می‌شود و برنامه دیگری از جمله دسته‌روی هیات‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: سایر برنامه‌ها شامل روضه‌خوانی‌های شبانه بعد از نماز مغرب و عشاء است و عزاداری‌های ماه محرم توسط هیات‌های مذهبی در فضای باز مقابل هیات برگزار می‌شود.

وی گفت: نماز ظهر عاشورا در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند به امامت حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و در بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند توسط حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند اقامه می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی نیز از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا در برخی نقاط شهر خبر داد و از مسئولان هیات‌ها خواست طوری برنامه‌ریزی کنند که از انسداد معابر خودداری شود.

کد خبر 544500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha