مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با تلاش عوامل منابع طبیعی، محیط‌زیست، آتش‌نشانی و بهره‌برداران مراتع، آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار از اراضی مرتعی جنوب ورامین مهار شد.

آتش سوزی ورامین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر سپه‌وند جمعه ۷ شهریور گفت: پیش از ظهر امروز نیروهای گشت منابع طبیعی شهرستان در بررسی وضعیت مراتع جنوبی شهرستان، از وقوع آتش‌سوزی در مراتع منطقه تُله‌سرخ مطلع شدند که بلافاصله نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند. با توجه به وسعت منطقه و سرعت انتقال آتش، عوامل محیط‌زیست، عشایر و بهره‌برداران و آتش‌نشانی منطقه جوادآباد نیز به یاری عوامل مناطق طبیعی آمده و با اطفاء حریق، از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین تصریح کرد: خشک بودن علوفه و وزش باد، سرعت انتقال آتش در مراتع را بالا می‌برد که این امر باعث شد تا باوجود تلاش چهارساعته نیروها، حدود ۲۰ هکتار از اراضی مرتعی در آتش بسوزد. بارش‌های بسیار مناسب اوایل فصل اراضی مرتعی جنوب ورامین را مملو از علوفه‌ کرده که این روزها به دلیل گرمای هوا، رو به خشکی گذاشته و ممکن است که با هر بی‌احتیاطی مانند پرتاب شدن ته سیگار، آتش‌سوزی وسیعی در منطقه رخ دهد. با توجه به‌احتمال وقوع آتش‌سوزی در اراضی مرتعی و با توجه به تعطیلی روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی، نیروهای منابع طبیعی با همکاری محیط‌زیست، به‌صورت روزانه و مستمر نسبت به پایش منطقه اقدام می‌کنند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، نسبت به اطفاء آن اقدام کنند.

مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۶ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع‌شده که بهره‌برداران این مراتع عشایر دشت ورامین هستند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

کد خبر 544370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha