مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۵۵ پرونده مربوط به ۷۰۶ هکتار تصرف غیرقانونی در عرصه‌های ملی استان به اجرای احکام رسید و حکم بر خلع ید سودجویان صادر شد.

رفع تصرف زمین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی جمعه ۷ شهریور ابراز داشت: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های باارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است. بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی، خلع ید و قلع‌وقمع پیش از ساخت‌وساز بر عهده این اداره کل است و در دولت تدبیر و امید ۷۳۹ فقره پرونده به وسعت یک هزار و ۴۸۲ هکتار در استان توسط اداره‌ کل منابع طبیعی رفع تصرف شد. برخی افراد که محل فعالیت وزندگی‌شان در مجاورت اراضی ملی است به‌طور مثال یک هکتار از اراضی ملی مجاور باغ را برای توسعه فعالیت تصرف می‌کنند و نمی‌توان به این افراد زمین‌خواری نسبت داد و اقدام آنان با عنوان تصرف غیرقانونی یاد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با تقویت مشارکت مردمی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش شد تا میزان آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان کاهش یابد. در هفت سال گذشته ۱۷۲ فقره با وسعت ۲۴۹ هکتار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان سمنان رخ داد و آمار نشان می‌دهد آموزش‌های مردمی کارساز بوده و باوجود بالا بودن تعداد آتش‌سوزی‌ها، اما وسعت کمی از مراتع و عرصه‌های جنگلی درگیر شده است. تجهیز دهیاری‌ها به لوازم اولیه اطفاء حریق و امضاء تفاهم‌نامه با دهیاران و شورای اسلامی ۳۲ روستای حاشیه جنگل ازجمله اقدام‌های انجام‌شده در استان سمنان برای کاهش شمار آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: چهار پایگاه مردمی اطفای حریق و صیانت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی در چهار روستای حاشیه جنگل استان به‌منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در دولت تدبیر و امید ایجاد شد.

از ۷.۹ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی استان سمنان، فقط ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۷.۳ میلیون هکتار مرتع است و از ۲.۵ میلیون هکتار بیابان سمنان ۲.۱ میلیون هکتار مناطق تحت تأثیر فرسایش بادی در ۲۰ نقطه است.

کد خبر 544357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha