دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجمع عمومی‌کانون سازسازان خانه موسیقی هم به حد نصاب نرسید

تا عدم حضور اعضای مجامع کانون های تخصصی به مشکلی اصلی برای خانه موسیقی تبدیل شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت 3 تا 5 روز دوشنبه نوبت اول مجمع عمومی‌کانون سازسازان با حضور 60 نفر از اعضای این کانون برگزار شد،‌اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن، نوبت دوم این مجمع در روز دوشنبه دهم تیر(ساعت 15 تا 17) در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

اگر چه این نشست به حد نصاب نرسید ،اما بنا به اعلام بازرس و مدیر عامل خانه موسیقی ، افراد می‌توانستند پرسش‌های عمومی‌درباره خانه موسیقی و مسائل و مشکلات‌آن را مطرح کنند.

در این نشست مسائلی چون بیمه خانه موسیقی و نحوه بیمه شدن، نوع اعتراض به تصمیمات هیئت مدیره کانون و هیئت مدیره اصلی و برخی مشکلات سازسازان مطرح شد.
به گزارش همشهری آنلاین،سازسازی به دلیل مشکلات و سختی کاری که در آن  است، فرسودگی سریعتر جسم و جان افراد را موجب می‌شود و همین امر سبب شده بود تا برخی از افراد خواستار رسیدگی خانه موسیقی به این قضیه شود و بیمه بقیه اعضاء را سریعتر از قبل در دستور کار خود قرار دهد.

 سید ابوالحسن مختاباد ،بازرس خانه موسیقی در پاسخ به این استدلال گفت که متاسفانه میزان مشارکت اعضای کانون سازسازان و عموما اعضای خانه موسیقی ضعیف است و به رغم آنکه بیش از400نفراز افراد این کانون بیمه شده‌اند اما تنها بالای 150 تن از آنها حق عضویت خود را پرداخت کرده‌اند.

یکی از اعضای حاضر ضمن اعتراض به نحوه رسیدگی به چگونگی امتیازدهی و پیوسته یا وابسته کردن اعضاء‌ گفت:17 سال سابقه سازسازی دارم اما هنوز بیمه نشده ام و دیگر هم گفت که عضو پیوسته است و هنوز بیمه نشده است.

در مقابل این سخنان یکی از اعضای دیگر کانون سازسازان خبر داد که نجاری را می‌شناسد که ساز نمی‌سازد و به دلیل این که چوب ساز برای برخی از سازسازان می‌فرستد عضو کانون سازسازان است و از بیمه آن هم  استفاده می‌کند.

در پاسخ به این ابهامات، بازرس خانه موسیقی گفت: در یک نهاد با 8 هزار عضو این مشکلات وجود دارد و تنها راه رفع این مشکلات مشارکت اعضاء‌ کمک آنها به هئیت مدیره برای رفع این مشکلات است.

حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی هم در پاسخ به این پرسش گفت یکی از دلایلی بررسی مجدد تمامی‌اعضاء‌ خانه موسیقی توسط کانون‌های هشت گانه همانا وجود چنین نارسایی‌‌‌هایی است که باید با کمک و اعتراض و انتقاد شما برطرف شود.

از جمله نکات جالب توجه این نشست عدم کاندیداتوری هیئت مدیره قبلی این کانون برای انتخابات مرحله بعدی است.اما بازرس این کانون نامزد انتخابات دور بعدی شده است.
گزارش همشهری آنلاین حاکیست که کانون سازسازان از جمله فعال ترین کانون‌‌های خانه موسیقی در دو دوره گذشته بوده است وانتخابات دوره قبل آن هم در همان مرحله اول به نصاب لازم رسید.

محمد آقا ابراهیمی فرد، عبد العلی باقری، امیر همتی، ابراهیم برزی، احمد ناظمی، محمدرضا عبادی، یدالله گودرزی، سید عباس سجادی، تورج جمالی  نامزد های هیئت مدیره بودند که محمد رضا عبادی از سمت خود انصراف داد.

علیرضا جاوید مقدم  نیز در بازرسی نامزد این کانون است

کد خبر 54425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز