مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از ساخت اولین نگارخانه تخصصی هنر کودک و نوجوان استان با عنوان آفرینش در اهواز خبر داد.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید کیانی افزود: پیش از این فضای نمایشگاهی مستقل و تخصصی برای ارائه آثار هنری کودکان و نوجوانان وجود نداشت. وی با اشاره به اینکه این نگارخانه طی اقدامی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در طول سه ماه گذشته ساخته شد، افزود: ساخت این پروژه در مراحل پایانی است و به‌زودی برای نمایش آثار هنری کودکان و نوجوانان استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

کیانی تصریح‌کرد: به‌دلیل کمبود فضای لازم برای ساخت این نگارخانه و ضرورت اجرای آن به رغم پیگیری‌های متعدد برای اختصاص زمین مورد نیاز آن، به‌ناچار پارکینگ اداری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در مجاورت پارک حجاب اهواز به محل ساخت این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان مساحت این نگارخانه را ۱۰۰ متر مربع عنوان‌کرد و افزود: این نگارخانه برای نخسین بار در مراکز کانون کشور با چنین طرح و سازه‌ای اجرا شده است.

وی یادآورشد: این نگارخانه فضای لازم را برای هنرمندان کودک و نوجوان استان فراهم می‌کند تا آثار خود را با آسودگی خیال در معرض دید عموم قرار دهند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ۵۴ مرکز ثابت، ۶ مرکز سیار و یک کتابخانه پستی دارد که کودکان ۶ تا ۱۷ ساله از فعالیت کتابخوانی، فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می‌کنند.

کد خبر 544204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha