یک روزنامه سعودی از میانجیگری رئیس کمیته قطر ویژه بازسازی غزه، میان حماس و تل‌آویو برای کاهش تنش خبر داد.

حماس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که «محمد العمادی» رئیس کمیته قطر ویژه بازسازی غزه با مقامات تل‌آویو و حماس دیدار کرده است.

طبق این گزارش، روز گذشته، العمادی با «یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و عضو ارشد این جنبش دیدار کرده است و پاسخ تل‌آویو به خواسته‌های پیشین حماس را برای توافق بر سر آتش‌بس به آنها منتقل کرده است.

محمد العمادی پیشتر ارتباطش با مقامات رژیم صهیونیستی را تأیید کرده بود و در این خصوص گفته بود: «ارتباطات با اشغالگران اسرائیلی نه‌تنها مسئله جدیدی نیست بلکه این ارتباطات رویه‌ای مداوم است برای تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه».

الشرق الاوسط همچنین به نقل از منابعی که آنها آگاه خواند، گزارش داد که العمادی به حماس خبر داده است که تل‌آویو پیش از رفع محدویت‌های دریایی و سوختی و همچنین از سرگیری کار گذرگاه‌های ارتباطی، بر متوقف سازی کامل تنش پافشاری دارد.

منابع یادشده همچنین مدعی شده‌اند که «اسرائیل در خصوص راه‌اندازی چند طرح در نوار غزه مخالفتی ندارد و تأخیر به‌وجود آمده به علت درگیری کشورهای جهان با بحران کرونا بوده است».

در همین ارتباط، روز گذشته برخی منابع خبری از جمله خبرگزارش فلسطینی «سما» نیز گزارش داده بود که محمد العمادی برای رایزنی در خصوص غزه با مقامات تل‌آویو دیدار خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی بتازگی و طی اقداماتی دایره محاصره نوار غزه را تنگ‌تر کرده است. این رژیم از تصمیم خود برای ممنوعیت واردات تمام کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» (به عنوان تنها گذرگاه تجاری با غزه) خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی  از سوی دیگر اعلام کرده بود که دامنه صید را برای ماهیگران فلسطینی نوار غزه کاهش داده است.

این اقدامات در حالی انجام می‌شود که صهیونیست‌ها به بهانه ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت‌ شهرک‌های صهیونیستی اطراف، طی هفته‌های اخیر، چندین بار نوار غزه را هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای قرار داده است.

کد خبر 544179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha