معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های سامانه مونسون همچنان در استان ادامه دارد و در شبانه‌روز گذشته نیز ۵۱ میلی‌متر باران از ایستگاه باران‌سنجی انجیروک در شهرستان مهرستان گزارش شده است.

بارش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود دیانتی اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت عصر چهارشنبه 5 شهریر بر شدت بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی استان افزوده شد و در شبانه روز گذشته از ۱۰ ایستگاه بارانسنجی بارندگی گزارش شد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «انجیروک» مهرستان با ۵۱، «مچان» سرباز ۲۴، «رئیس آباد» سرباز ۲۲، شهر مهرستان ۱۰.۵ و «سنیب» خاش ۹ میلی متر گزارش شده است.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا شرایط برای بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان مهیاست. با توجه به شدت بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان بارش از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و اتراق در حاشیه آن‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود. همچنین  در ترددهای جاده ای نیز به دلیل لغزندگی جاده‌ها احتیاط شود.

کد خبر 544138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha