پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی، تاکنون هیچ مجوزی برای اجرای تعزیه‌خوانی ماه محرم صادر نشده و برگزاری آن بدون مجوز ستاد کرونا ممنوع است.

تعزیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد روشندل اظهار کرد: هر سال همزمان با ایام محرم گروه‌های تعزیه خوان خراسان رضوی فعال می‌شدند و واقعه عاشورا را در قالب نمایش به تصویر می‌کشیدند و بیشتر نیز گروه‌های تعزیه این استان در شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، نیشابور، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و گناباد فعالیت دارند.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، صدور مجوز برای اجرای نمایش تعزیه خوانی در شهرستان‌ها به ستاد کرونای آن شهرستان که ریاستش برعهده فرماندار است سپرده شده است.

روشندل افزود: تنها روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خراسان رضوی پس از تایید ستاد کرونای آن شهرستان قادر خواهند بود که مجوز لازم را به متقاضیان برگزاری تعزیه ارائه دهند. تاکنون ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خراسان رضوی هیچ مجوزی برای برگزاری تعزیه به گروه‌های متقاضی ارائه نداده‌اند، لذا امسال تعزیه خوانی در محرم انجام نمی‌شود.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای ترویج شعائر دینی ایام محرم استفاده از ابزارهای هنری مانند برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی در فضای باز یا به صورت سیار پیش بینی شده است که می‌تواند جایگزین برگزاری تعزیه شود.

کد خبر 544092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha