سنگ رایگان رودخانه‌ای سارقان مصالح را به طالقان کشانده است.

رودخانه طالقان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همواره تصرف جنگل‌ها، کوه، اراضی ملی و... به عنوان یکی از مشکلات کشور خصوصا در قسمت‌های شمال آن عنوان شده است. همچنین این موضوع همیشه به عنوان یک مسئله جدی در دستگاه قضا، سازمان حفاظت محیط‌زیست، اداره منابع طبیعی و... مطرح بوده اما چند وقتی است که مقابله با آن شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

چندی پیش نیز ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از جلوه تازه‌تری از دست‌اندازی‌ها به منابع ملی خبر می‌داد. این ویدئو تصاویری از دزدیده شدن سنگ‌های رودخانه شاهرود طالقان، استان البرز را به نمایش گذاشت که در نوع خود شیوه بدیعی است.

اما منفعت این شیوه بدیع به جیب چه کسانی سرازیر می‌شود؟

مسعود غیاثی، مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز در پاسخ به این پرسش گفت: افرادی هستند که به رودخانه طالقان می‌آیند و سنگ‌های تخته‌ای آن را برای مصارف ساخت‌وساز با خود می‌برند. علیه این افراد اقامه دعوا کرده‌ایم و پیگیری‌های قضایی در حال انجام است. جمع‌آوری سنگ‌های رودخانه‌ای اگر با کارشناسی انجام شود برای رودخانه مفید است و باعث لایروبی آن می‌شود، افراد یادشده می‌توانند برای این کار از سازمان صمت مجوز دریافت کنند تا ما محل مناسبی را برای جمع‌آوری سنگ‌های رودخانه مشخص کنیم. با این کار هم رودخانه لایروبی و هم جمع‌آوری سنگ‌ها در بستر قانون انجام می‌شود.

اما به گفته غیاثی پیگیری‌های قضایی به کام سارقان سنگ خوش نیامده و چند باری به نشانه اعتراض به دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری مراجعه کرده‌اند آن‌ها ادعا می کنند که محل روزی‌شان همین سنگ‌های رودخانه‌ای است. گویی که محل کسب کم درآمدی را هم انتخاب کرده‌اند!

کد خبر 543996
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha