عملیات اجرایی ۷۰ درصد واحدهای مسکونی نیازمند نوسازی در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب به انجام رسیده است.

نوسازی مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی چهارشنبه پنجم شهریور در مراسم افتتاح هفتصدمین واحد مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب در روستای «تیرشاب»، گفت: امروز در هفته دولت بسیار خوشحالیم که بعد از ۸ ماه از زلزله شهرستان‌های سراب و میانه شاهد بهره‌برداری از واحدهای بازسازی شده مسکونی هستیم. اقدامات بازسازی و مرمت واحدهای تخریب شده در هر دو شهرستان پیشرفت خوبی داشته است و ۱۰۰درصد واحدهایی که نیاز به ترمیم و بازسازی داشتند، انجام شده است و کار ۶۵ درصد واحدهای نوسازی نیز به اتمام رسیده است. تنها در روستای «تیرشاب» شهرستان سراب بازسازی و ساخت ۱۵ واحد از مجموع ۱۸ واحد تخریبی بر اثر زلزله به پایان رسیده و تحویل اهالی داده شده و بقیه نیز تا پایان شهریور جاری واگذار می شود. تاکنون عملیات اجرایی ۷۰ درصد ساختمان‌هایی که در مناطق زلزله‌زده نیاز به نوسازی داشتند، تمام شده است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: از اماکن دامی نیز در شهرستان‌های میانه و سراب ۲ هزار واحد نیاز به بازسازی داشتند که ۵۰۰ واحد آن تاکنون تکمیل شده و بقیه نیز در مرحله سقف‌ریزی قرار دارند. با تلاش و اهتمام مسئولان استانی و شهرستانی قبل از فصل سرما بقیه واحدهای دامی نیز تکمیل می‌شود.

  بر اساس این گزارش، ساعت ۲:۱۷ بامداد جمعه ۱۷ آبان سال گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در حوالی شهر ترک میانه روی داد که به ۲ هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی در ۶۵ روستای شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی آسیب زد.

کد خبر 543928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha