بانوی دونده اصفهانی رکورد پرش طول زنان ایران را که سال‌ها با ۶ متر و ۱۴ سانتی‌متر در دست مرحوم توران شادپور بود شکست و پس‌ از ۴۵ سال آن را سه سانتی‌متر بالا برد.

ریحانه مبینی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ریحانه مبینی چهارشنبه پنجم شهریور در خصوص برگزاری مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی اظهار کرد: مسابقات جایزه بزرگ دوشنبه برگزار شد، سطح این مسابقات بد نبود اما سطح آن در بخش پرش طول کمی پایین بود و من با رقبا فاصله رکوردی زیادی داشتم. در این مسابقات توانستم بعد از ۴۵ سال رکورد پرش طول ایران را جا به جا و رکوردی به مسافت ۶ متر و ۱۷ سانتی‌متر را ثبت کردم. به دلیل شیوع ویروس‌ کرونا در کشور و اینکه ورزشکاران نتوانستند به خوبی در این مدت تمرین کنند، کمی سطح مسابقات پایین بود زیرا با شیوع کرونا پیست‌ها تعطیل شد ولی باز هم در برخی از رشته‌ها مانند پرتاب چکش و پرش طول افزایش رکورد داشتیم. سطح مسابقات پایین بود اما مسابقات از نظر کمی و کیفی به خوبی برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی نیز به خوبی رعایت شد و پیش از مسابقه از ورزشکاران تست کرونا گرفته شد.

بانوی دوومیدانی‌کار اصفهانی پیرامون شکستن رکورد پس از سال‌ها افزود: رکورد پرش طول متعلق به مرحوم توران شادپور به مسافت ۶ متر و ۱۴ سانتی‌متر بود که پس‌ از ۴۵ سال با ثبت رکورد ۶ متر و ۱۷ سانتی‌متری این رکورد توسط من شکسته شد. البته بهتر از این‌ها می‌توانستم عمل کنم زیرا تمرینات من هم به دلیل شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفت و نتوانستم به خوبی تمرین کنم اما امیدوارم در آینده با تمرینات خوب و منظم رکوردهای بهتری را ثبت کنم.

مبینی با اشاره به مسابقات آسیایی که در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هدف فعلی من کسب مدال در این مسابقات است، رقبای آسیایی خوبی دارم و قطعاً سطح مسابقات بالا خواهد بود به همین دلیل باید برای کسب مدال تلاش بیشتری داشته باشم. با وجود تمرینات خوبی که انجام می‌دهیم پیش‌بینی می‌کنم که رکوردهای خوبی را بتوانم ثبت کنم؛ از اسفند ماه به بعد سه ماه بود که نتوانسته بودم تمرین کنم و در منزل یا پارک تمرینات خود را انجام می‌دادم اما در این سه ماه که پیست‌ها باز بود توانستم تمرینات خوبی داشته باشم.

کد خبر 543887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha