جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

کتاب «مقتل نوجوان» نوشته علی شعیبی توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت به چاپ سوم رسید.

مقتل نوجوان

به گزارش همشهری انلاین به نقل از مهر، کتاب «مقتل نوجوان» نوشته علی شعیبی به‌تازگی توسط نشر گل آبی واحد کودک و نوجوان مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت به چاپ سوم رسیده است. چاپ اول «این‌کتاب» کمتر از دو هفته پیش به بازار نشر عرضه شده بود. «مقتل نوجوان» سیر حوادث منتهی به کربلا و عاشورا را به‌طور مستند و عالمانه، بر طبق شیوه «مقتل نویسی» به تصویر کشیده است اما به‌گفته مولف و ناشرش، این کار را با قلمی روان و ساده که ویژه نوجوانان باشد، انجام داده است.

مقتل‌خوانی از جمله سفارش‌های ائمه علیهم‌السلام در عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. در ماه محرم خیمه‌های هیأت‌های مذهبی برپا می‌شوند و پرچم‌های «هیهات مناالذّله» در سراسر کشور خبر از رسیدن شور شیدایی، عشق و تشنگی، زیبایی و شهادت، اسارت و حزن و اندوه می‌دهند. نوجوانان نیز در این ماه خیمه‌هایی به عشق حضرت قاسم بن الحسن و حضرت علی‌اکبر و حضرت علی‌اصغر علیهم‌السلام برپا می‌کنند. نویسنده «مقتل نوجوان»، مطالعه آن را در خیمه‌های عزا و بین خانواده‌ها، برای نوجوانان پیشنهاد کرده است. چاپ سوم این کتاب با ۱۱۲ صفحه و قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه شده است.

«آبشار اندیشه» هم دیگر کتاب نوجوانی است که این ناشر به‌تازگی چاپ دومش را عرضه کرده است. این کتاب هم اثر دیگری از علی شعیبی است. در «آبشار اندیشه» سعی شده دور از مستقیم‌گویی‌های رایج، ذهن نوجوان را در برابر دنیای پیرامون خودش به چالش بکشد و بعد با ظرافت خاصی به این چالش‌ها پاسخ دهد. شاید این کتاب، کتاب راهنمایی برای والدین باشد تا بتوانند به راحتی این‌گونه مسائل را برای نوجوانانشان مطرح کنند. در این کتاب همچنین سعی شده نوجوان به فکر وادار شود و تا زمانی که به پدیده‌های پیرامون خود نگاه می‌کند، دنبال چرایی‌های آن باشد.

کد خبر 543859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha