مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار قزوین، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای دولتخانه صفوی را تصویب کردند.

دولتخانه صفوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ادامه پروژه آزادسازی و مرمت دولتخانه صفوی با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان خرداد ۱۴۰۰ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ‌استان قزوین با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب رسید. پروژه آزادسازی اراضی باقی‌مانده مجموعه دولتخانه صفوی از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال ۸۲ به شمار می‌رود که متأسفانه پس از گذشت مدتی طولانی تاکنون نهایی نشده است.

این اعتبار برای تکمیل مرمت و آزادسازی فضاهای در اختیار اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و تملک مالکیت‌های خصوصی، مرمت و احیای رواق صفوی، کاوش و باستان‌شناسی، کاوش و مرمت ایوان نادری، مرمت استحفاظی بناهای موجود و ایجاد بزرگ‌ترین سایت‌موزه کشور در دولتخانه صفوی تخصیص یافته که امید است با اهتمام دستگاه‌ها و همراهی مجموعه مدیریت استان این کار اجرایی و گامی مهم برای ساماندهی و احیای این مجموعه و رونق و تحول در گردشگری استان برداشته شود.

در سفر نوبخت سه پروژه گردشگری شامل مخزن آب و دریاچه و باغ حاره‌ای دهکده طبیعت از محل اعتبارات ملی و خط دوچرخه هوایی (اسکای بایک) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط شهرداری قزوین در بوستان ملی باراجین به بهره‌برداری رسید که امید است افتتاح این پروژه‌ها با توجه به بازدید مونسان از منطقه نمونه گردشگری باراجین در سفر به قزوین و تأکید وی بر رونق گردشگری این منطقه به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان، در جذب بیشتر گردشگران به منطقه و رونق گردشگری مؤثر باشد.

کد خبر 543847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha