مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ طرح حوزه راه و شهرسازی این استان همزمان با هفته دولت سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پژمان نیک‌اقبالی افزود: برای این طرح‌ها ۱۹۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: احداث بزرگراه یاسوج به شیراز، قطعه اول بهسازی و تعریض محور گچساران بی‌بی حکیمه (س)، بهسازی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه، کمربندی شهر دوگنبدان،  بهسازی جاده دهدشت به سوق، بهسازی و آسفالت جاده سپیدار مرکزی و بهسازی جاده دهدشت به سوق از مهم‌ترین طرح‌هاست.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آسفالت محله‌های مسکونی بویراحمد شامل دولت‌آباد، مهریان، بلهزار، محمودآباد در بویراحمد، پیاده روسازی، پایگاه سلامت و کتابخانه کوی رادک و آسفالت محله سادات شهر دوگنبدان از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در حوزه راه و شهرسازی استان است که در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری انجام شده است.

نیک‌اقبالی همچنین از برنامه‌ریزی برای شروع عملیات اجرایی ۲ طرح بزرگ ساماندهی چشمه نباتی و احداث تقاطع غیرهمسطح یاسوج-سی‌سخت اقلید (مهریان) همزمان با هفته دولت خبر داد.

وی تاکید کرد: ۸۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸ شهرستان ، ۱۷ بخش و ۱۶۷۰ روستای دارای سکنه، در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان ۲-۳ برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از ۴ هزار کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 543808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha