چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان با بیان اینکه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسلامی در بیجار به عنوان تنها حوزه باقی مانده برگزار می‌شود، گفت: ۱۱۲ شعبه اخذ رای برای این شهرستان تعیین شده که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است.

مراد جعفری اظهار کرد: همچنین از ۱۱۲ شعبه اخذ رای ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده که واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

جعفری با بیان اینکه تقویم انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۱ شهریور سال جاری شروع می‌شود، افزود: مقرر شده در این تاریخ دست اندرکاران انتخابات نسبت به اطلاع رسانی شرایط و ضوابط انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از طریق رسانه‌ها و جراید اعلام کنند.

از ۱۳ شهریور تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور نیز مهلت تبلیغات رسمی انتخابات است و در روز جمعه ۲۱ شهریور نیز آرای مردم این شهرستان اخذ می‌شود. ستاد انتخابات استان کردستان تاکنون ۲ جلسه برای اتخاذ تصمیم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم در بیجار تشکیل داده و در خصوص تبلیغات مرحله دوم نیز یک جلسه کمیسیون تشکیل شده است.

طبق تقویم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقرر بود دور دوم این همایش سیاسی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

۲۸۱ نفر از مردم کردستان از احزاب، طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و تشکل‌های مختلف مردمی و مستقل در مهلت ۶ روزه ثبت نام از ۱۰ تا ۱۶ آذر ۱۳۹۸ برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند که از این بین در نهایت با انصراف ۷۱ نفر و رد و عدم احراز صلاحیت ۱۱۶ نفر، ۹۴ نفر شامل ۸۶ داوطلب مرد و هشت زن در گوی داوری مردم برای ورود به مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

در این انتخابات ۳۸۸ هزار و ۳۳۷ نفر از یک میلیون و ۲۰۰ نفر واجدان شرایط رای دادن در استان کردستان در انتخابات شرکت کردند که ۳۵۳ هزار و ۴۲۵ فقره از آرای شمارش شده صحیح شناخته شد.

با مراجعه به ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ آرای صحیح حوزه انتخابیه سید مهدی فرشادان با کسب ۲۸ درصد شامل ۳۵ هزار و ۷۱۶ رای از رای صحیح و محسن فتحی با کسب ۲۵.۵ درصد شامل ۳۲ هزار و ۵۱۸ رای از آرای صحیح از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره  کامیاران و شیوا قاسمی پور با کسب ۲۲.۶ درصد شامل هشت هزار و ۵۲۸ رای از ۳۷ هزار و ۷۵۱ رای صحیح در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد در این دوره از انتخابات پیروز شدند.

بهزاد رحیمی منتخب حوزه انتخابیه سقز و بانه با کسب ۴۱.۲ درصد شامل ۳۴ هزار و ۴۳۹ رای از ۸۳ هزار و ۵۱۳ رای صحیح، پرویز اوسطی با کسب ۲۵.۷ درصد شامل ۱۷ هزار و ۱۶۹ رای از ۶۷ هزار و ۵۹ رای صحیح حوزه انتخابیه قروه و دهگلان به مجلس یازدهم راه یافته اند.

کد خبر 543797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha