سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد در خراسان جنوبی همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور استاندار در شهرستان زیرکوه آغاز شد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار خراسان جنوبی در راستای تحقق برنامه‌های هفته دولت، سه‌شنبه چهارم شهریور در شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه، کلنگ ساخت ۶ هزار واحد مسکن نیازمندان در مناطق شهری را به زمین زد.

پس‌از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی استان، با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی احداث مسکن شهری هم در اولویت استان قرار گرفت و تفاهم‌نامه آن در سفر خرداد امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا شد.

با توجه به اقدامات موثر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح واحدهای مسکن روستایی، ساخت ۶ هزار واحد مسکن شهری نیز به این حوزه موکول شد.

کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این واحدها ۷۸۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است.

تسهیلات ویژه تعیین شده برای احداث هر واحد ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است.

همزمان با آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری در شهر حاجی‌آباد زیرکوه، فرمانداران دیگر شهرستان‌ها نیز عملیات اجرایی این طرح را در سایر مناطق استان آغاز کردند.

طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی که از سال گذشته در خراسان جنوبی عملیاتی شد، به مراحل پایانی رسیده و تاکنون هفت هزار واحد مسکونی با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه تحویل متقاضیان شده است.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

کد خبر 543602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha