فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: سرد شدن هوا در پاییز و تراکم بیشتر جمعیت در فضاهای مسقف و هجوم سایر بیماری‌های تنفسی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد و وضعیت منحنی شیوع ویروس کرونا را سینوسی خواهد کرد.

زالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت منحنی شیوع ویروس کرونا در پاییز و زمستان گفت: پیش‌بینی می‌کنم یک شرایط سینوسی را طی خواهیم کرد و با فراز و فرودهای متعدد آماری روبه‌رو خواهیم شد.

وی با عنوان این مطلب که پیش‌بینی می‌شود پاییز بسیار سختی داشته باشیم، افزود: نخست اینکه در پاییز به دلیل شرایط سردی هوا تراکم بیشتر جمعیتی را شاهد خواهیم بود و حضور افراد در فضای مسقف با تهویه ناکافی در پاییز و زمستان می‌تواند مسئله جدی باشد. دوم اینکه در پاییز و زمستان هجوم سایر بیماری‌های تنفسی را خواهیم داشت که یا مستقیماً با تضعیف سیستم دفاعی بدن فرد را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهند یا این بیماری‌ها می‌توانند با تغییر علائم بیماری کرونا یک سیمای بالینی مخدوش را برای بیمار ترسیم کنند و امکان دارد مسئله مواجهه بیماری را به چالش بکشد.

زالی توضیح داد: همچنین ما با امواج بسیار مهم بیماری فصلی آنفلوآنزا در کشور روبه‌رو خواهیم بود که می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. با توجه به زمان طولانی‌تری که معمولاً در تابستان‌ها از اشعه ماورای بنفش استفاده می‌کنیم شرایط اقلیمی و زیستی برای ویروس کرونا در پاییز مستعدتر و مساعدتر خواهد بود برای همین پیش‌بینی می‌کنیم که پاییز سختی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی درباره تمهیدات لازم برای مواجهه با پیک دوم کرونا در نیمه دوم سال گفت: باید همه ملزومات و آمادگی پزشکی لازم را در حوزه تجهیزات مصرفی، وسایل حفاظتی، دارو و حوزه منابع انسانی به میزان کافی داشته باشیم.
 

کد خبر 543540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 2
    ااول از همه خداوند خودش فرموده ارحم ترحم رحم همدیگر کنید تا من هم رحم کنم و در مشکلات کمکتان کنم اگر این طور که آقای زالی میگه پاییز و زمستان سختی درراه داریم ..باید مدارس و جاهای سرپوشیده و شلوغ را تعطیل کنند تا فرزندان مردم در مدارس در امان باشند فقط کافیه یک نفر سرما خورده باشد تمام مدرسه آلوده میکند خدا وکیلی فکر اولاد مردن باشید و مدارس را تعطیل کنید تا آنلاین درس بخوانند
  • معلم ریاضی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 0
    دکتر جان منحنی سینوسی به شکل تابع f(x) = sinx نوشته می شود و نمودار آن دارای یک max و یک min است وبین این بازه یک نقطه صفر موجود است وقتی منحنی به نقطه ماکزیمم میرسد از نظر ریاضی یعنی اوج مرگ و میر و موقعی که می خواهد به صفر برسد یعنی قوس نزولی را طی میکند رفته دفته از شدت مرگ و میر کاسته و موقعی به صفر می رسد اصلا حتی یک فوتی هم نداریم و جالب اینکه وقتی به می نیمم میرسد نه تنها مرگ و میری در کار نیست بلکه مردگان کرونایی هم زنده شده و دنبال کار خود می روند!!!!