مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

مدیر کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: ۶ پروژه دریایی و بندری در بوشهر آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شده است که همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

بندر بوشهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سیاوش ارجمندزاده درباره پروژه‌های هفته دولت در بندر بوشهر، اظهار کرد: ۶ پروژه دریایی و بندری بندر بوشهر آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شده است که هم‌زمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد. پروژه نخست هفته دولت، شامل لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر به میزان پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب است که با یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرف مدت ۱۰ ماه اجرایی شده است. با اجرای این پروژه مهم و رسیدن عمق کانال دسترسی بندر بوشهر تا عمق ۱۱ متر به‌طور مجدد زمینه تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: احداث پایانه مسافربری بین‌المللی بندر بوشهر نیز با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که اجرا آن در رونق حمل‌ونقل مسافری بندر بوشهر نقش چشمگیری ایفا خواهد کرد. هم‌زمان با هفته دولت، پروژه ساختمان اداری و آسایشگاه گارد اداره بندر دیر به مساحت ۲۸۵ مترمربع و با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، عملیات اجرایی آن ظرف مدت ۱۲ ماه انجام خواهد شد. ساختمان اداری و آسایشگاه گارد بندر کنگان با همین اعتبار و مساحت ظرف مدت ۱۲ ماه احداث‌شده است.

وی عنوان کرد: پروژه اطاله اسکله و احداث اسکله تجاری کنگان نیز با عنوان یکی از پروژه‌های مهم سفر ریاست جمهوری به بوشهر بااعتبار یک هزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد. با اتمام پروژه یادشده ظرف مدت دو سال بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن باقابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی، تبدیل خواهد شد. اسکله شناور کوچک کنگان به طول ۴۴۰ متر با ۴۹ میلیارد ریال اعتبار احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

ارجمندزاده ادامه داد: احداث مجتمع بندری نگین نیز به‌عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به بوشهر (دی سال ۹۳) تأسیسات زیر بنایی آن تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. در این پروژه ترمینال‌ها، راه‌های دسترسی به ترمینال‌ها، خیابان‌کشی‌ها، تأسیسات از قبیل آب برق گاز و شبکه و سیستم اطفای حریق آماده و همچنین دو ترمینال کانتینری شامل یک ترمینال جنرال کارگو و همچنین ترمینال نفتی به‌طور کامل آماده برای پذیرش سرمایه‌گذار خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در بندر گناوه نیز به‌عنوان مهم‌ترین بندر تجاری بوشهر بهسازی محوطه‌ها و پروژه ساختمان گارد در دست اقدام است و لایروبی خور این نیز تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید. در بندر دیر به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم صادراتی کشور و به‌ویژه بوشهر به قطر مطالعات توسعه اسکله‌های بندر به طول ۲۸۰ متر مصوب شده که این مهم در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌های صادراتی است.

کد خبر 543484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha