همزمان با هفته دولت ۸ طرح عمرانی و کشاورزی در چالدران و ۳۵ مسکن روستایی در پلدشت در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیدند.

آیین بهره برداری

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، فرماندار چالدران با اشاره به ۸ طرح عمرانی و کشاورزی این شهرستان اظهارکرد: این طرح‌ها شامل ۵ سد بزرگ آبخیزداری در حوزه آبریز روستاهای سعدل و حراملو با اعتبار بیش از۳۰ میلیارد ریال است.

به گفته حسن محمد زاده، ۳ طرح آبیاری تحت فشار بارانی کلاسیک ثابت به وسعت ۱۰ هکتار نیز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات بلاعوض و آورده کشاورزان که به‌صورت پایلوت در روستای زاویه سفلی به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این طرح‌های سیستم آبیاری نوین کشاورزی، وسعت طرح‌های اجرا شده در چالدران به ۱۰۰ هکتار افزایش یافت.

فرماندار چالدران افزود: طرح ساماندهی آب‌های سطحی  و معابر روستایی در قالب مسیر گشایی، شن‌ریزی و جدول‌گذاری به‌طول ۱۸٠٠متر در ۱۳ روستای بخش مرکزی از دیگر طرح‌هایی بود که به‌صورت نمادین در روستای انبار با اعتبار نزدیک به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مهران صفری، فرماندار پلدشت در آذربایجان غربی هم گفت: همزمان با هفته دولت ۳۵ واحد مسکن روستایی به صورت همزمان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. برای بهره‌برداری از این خانه‌ها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارهزینه شده است که ۸۷۵ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی است.

فرماندار پلدشت در ادامه درباره اقدام‌های دولت در مقاوم‌سازی مساکن روستایی و شهری افزود: تا کنون با ۳۱۳۱ نفر عقد قرارداد انجام یافته و از این تعداد ۲۸۴۶ واحد مقاوم سازی و تحویل مردم شده است.

کد خبر 543431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha