مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
۱ نفر

توالت‌های عمومی شفاف که مانند «فانوس‌های زیبا» می‌درخشند در دو پارک توکیو نصب شده‌اند.

transparent toilet

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز، این توالت‌های شفاف در دو پارک در شیبوآ، بخش تجاری پایتخت ژاپن که به خاظر فروشگاه‌هایش مشهور است، نصب شده‌اند.

در این توالت‌ها از «شیشه‌های هوشمند» رنگی استفاده شده است که هنگام اشغال شدن توالت مات می‌شوند.

این فناوری شیشه برای این به کار برده شده است که افراد از بیرون بتوانند پاک بودن توالت را ببینند و همچنین برایشان مشخص شود آیا کسی درون توالت هست یا نه.

البته مردم می‌گویند هنگامی درون این توالت‌ها می‌روند، از داخل نمی‌توانند بفهمند توالت مات شده است یا نه و احساس غریب در معرض دید بودن پیدا می‌کنند.

شماری از طراحان پیشگام برای ساخت این توالت‌ها به عنوان بخشی از «طرح توالت توکیو» برای تغییر دادن توالت‌های عمومی «تاریک، ناپاک و بویناک و ترسناک» کمک کرده‌اند.

شیگرو بان، معمار مشهور ژاپنی که  یکی از همکاران این طرح بوده است، می‌گوید:‌ «دو چیز هنگام وارد شدن به توالت عمومی به خصوص توالت‌های عمومی در پارک ما را نگران می‌کند.»

«اول پاکی آنها و دوم اینکه کسی درون آنها هست یا نه. با استفاده از این آخرین تکنولژی شیشه بیرونی پس از ققل کردن در توالت مات می‌شود.»

«به این ترتیب می‌توان از بیرون هم پاکی توالت را دید و هم اینکه آیا کسی درون آن قرار دارد یا نه. این توالت‌ها در شب مانند فانوس‌هایی زیبا روشن می‌شوند.»

بنیاد ژاپن یک خیریه غیرانتفاعی که بر این طرح نظارت داشته است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استفاده از توالت‌های عممومی در ژاپن به علت کلیشه‌های رایج درباره تاریکی، ناپاکی، بویناکی و ترسناکی آنها محدود است.»

«این توالت‌ها بوسیله ۱۶ طراح پیشگام ساخته شده‌اند و در آنها از طراحی پیشرفته‌ای استفاده شده است که امکان استفاده از آنها را به هر کسی بدون توجه سن، جنسیت یا معلولیت را می‌دهد.»

قرار است در بهار آینده توالت‌های شفاف دیگری در همین محله توکیو نصب شود.

کد خبر 543391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    خوش بحالشون چقدرپيشرفت كردن وماچقدرعقبيم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    كلا شفاف سازي خوبست ولي نه تا اين حد شفاف