مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در ۲ سال اخیر ۲۴۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به مجموع شبکه راه‌های استان اضافه شده است.

بزرگراه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالقاسم سلطانی، دوشنبه ۳ شهریور افزود: در این مدت بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه‌ روستایی نیز در استان آذربایجان شرقی احداث، بهسازی و روکش گذاری شده است. طرح‌های حوزه راه و زیربناهای حمل‌ونقل استان با کمبود اعتبار مواجه هستند، دولت برای ۲۴ پروژه ملی و ۴ پروژه راه‌آهن در حوزه احداث زیربناهای حمل‌ونقل استان ۱۸ هزار میلیارد تومان تعهد داده که کل اعتبارات تخصیص‌یافته سالانه دولت به این اداره کل برای اجرای این طرح‌ها کمتر از یک هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در اطراف کریدور تبریز - سهند با رعایت قانون دسترسی به آزادراه‌ها، پروژه‌های فرا شهری احداث می‌شود، شهرستان تبریز در حوزه راه و شهرسازی دو مشکل اساسی دارد که شامل فقر ازلحاظ کاربری‌های فرا شهری و نداشتن پروژه‌های بزرگ جذاب و گردشگری است.

سلطانی، ادامه داد: تنها پروژه‌های بزرگ تبریز ائل‌گلی و لاله پارک بوده و پروژه آیسان نیز می‌توانست به یک کاربری فرا شهری و حتی ملی تبدیل شود که موضوع محل احداث آن بسیار بحث‌برانگیز شد و ساخت آن را با چالش مواجه کرد. مطالعات لازم در راستای بازآفرینی شهری، اصلاح بافت‌های فرسوده ناکارآمد، رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین با همراهی شهرداری و ستاد بازآفرینی استان برای ۱۰ سال آینده انجام‌شده و اجرای آن‌ها با مشکلاتی مواجه است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی و همکاری مردم این مشکلات برطرف شود. این شهرک در طراحی اولیه قرار بود در سطح ۱۳۲ هکتار احداث شود که به دلیل قرارگیری بر روی گسل، داشتن شیب بالا و خطر ریزش بخشی از اراضی در راستای عمل به آیین‌نامه‌ ۲۸۰۰ و لزوم رعایت مقررات لازم، در سطح ۵۸ هکتار احداث می‌شود.

آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

کد خبر 543278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha