یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ۱۱ روز مانده به آغاز جشنواره بیست و دوم فیلم‌های کودک و نوجوان همدان، ۹ فیلم بلند سینمایی این جشنواره معرفی شدند.

در این ۹ فیلم، آثاری از فیلمسازان مطرح سینمای ایران هم دیده می‌شود که فرزاد موتمن یکی از آن‌هاست.

موتمن امسال با فیلم جعبه موسیقی در جشنواره همدان حاضر خواهد بود، هرچند که این فیلم، چندان هم داغ نیست و از ساخته‌های سال گذشته این فیلمساز است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به جز موتمن، روح‌الله حجازی با «در میان ابرها»، حسین قاسمی جامی با «زمزمه بودا»، محمد عرب (گرگانی) با «قند تلخ»، محمدابراهیم معیری با «کتونی سفید»، علیرضا رزازی با «مانا»، فریدون حسن‌پور با «نشانی» و ابراهیم فروزش با ۲ فیلم «زمانی برای دوست داشتن» و «هامون و دریا»، شما کارگردان دیگری هستند که برای شکار ۶ پروانه‌ امسال رقابت می‌کنند.

در بخش مسابقه فیلم های بلند سینمایی، ۵ پروانه زرین به برگزیدگان بهترین فیلم بلند، بهترین کارگردانی فیلم بلند، بهترین فیلمنامه فیلم بلند، بهترین بازیگر کودک و نوجوان، بهترین دستاورد فنی و هنری اهدا می‌شود، به علاوه پروانه زرین جایزه ویژه داوران  به عنوان پروانه ششم به یک فیلم تعلق  می‌گیرد.

علاوه بر همه این‌ها، یک گروه داوری دیگر، بهترین فیلم مسابقـه سینمای ایران را انتخاب می‌کنند و یک پروانه هم به این فیلم اهدا می‌شود. جالب این که در این گروه داوری، 50 کودک و نوجوان ایرانی عضویت دارند که در چند مرحله از بین هزاران متقاضی، انتخاب شده‌اند.

غیر از همه این‌ها، آرای تماشاگران هم مقصد یک پروانه دیگر را مشخص خواهد کرد که از میان فیلم‌های بخش مسابقه‌ سینمای ایران، به یک فیلم می‌رسد. اما علاوه بر آثار بخش مسابقه فیلم‌های بلند، امسال در بخش آثار ویدیویی بلند هم رقابت داغی برقرار است.

در این بخش فیلم‌های مهمی چون «ابی سی دی» ساخته محمد درمنش، «محبوبه» ساخته وحید نیکخواه آزاد، «از بهشت بر زمین» ساخته مهدی عبداللهی و «بچه های کوچه دوازدهم» ساخته شاپور قریب حضور دارند.

ضمن آن که «به خاطر خواهرم» از حجت الله سیفی، «روزنه ای به بهشت» از کاوه سجادی حسینی، «سفر به سرزمین اعداد» ساخته مشترک غلامرضا حبیبی و علی رفیع زاده، «سفر به سرزمین دور» از ساسان پسیان، «شادونه و شبح سیاه» از احمد درویش علی پور، «عاشورائیان» ساخته ناهید صمدی امین و «ماه قرمز» ساخته سعید ابراهیمی فر در این بخش روی پرده  می‌روند. در این بخش هم یک پروانه زرین به بهترین اثر ویدیویی بلند اهدا می شود.

به جز این آثار، اما سینماگران همدانی که از جشنواره همدان به خوبی استفاده می‌کنند، برای حضور در جشنواره ۲۲ و رقابت در بخش فیلم‌کوتاه حسابی دورخیز کرده‌اند.

امسال قرار است آثار کوتاه فیلمسازان همدانی در بخش جنبی به نمایش درآیند و آن طور که کمیته اطلاع‌رسانی دبیرخانه استانی جشنواره اعلام کرده، ۴۴ فیلم از انجمن سینمای جوان همدان، تویسرکان، ملایر و نهاوند، حوزه هنری همدان، صدا و سیمای مرکز همدان و سینماگران مستقل استان متقاضی حضور در این بخش شده‌اند.

علاوه بر مسابقه فیلم‌های کوتاه استان همدان، فیلمنامه‌های استان و فیلم‌های کوتاه خانگی در این بخش از جشنواره رقابت می‌کنند و فیلم‌های منتخب این بخش نیز مورد قضاوت داوران در جشنواره بیست و دوم قرار می‌گیرند.

پیش‌فروش بلیت

یک هفته دیگر در فاصله ۴ روز مانده به اول تیر، یعنی روز آغاز جشنواره، پیش‌فروش بلیت امسال هم آغاز می‌شود. بلیت‌های جشنواره بیست‌ودوم، ۲۷ تا ۲۹ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ در سازمان دانش‌آموزی (کانون مهدیه) همدان پیش‌فروش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، پیش‌فروش بلیت‌ها به صورت سری است و اگر یک سانس انتخاب شود تمام سانس‌ها در همان سالن و همان ساعت در تمام روزهای جشنواره پیش‌فروش می‌شود.

برای تهیه بلیت برای یک سانس مشخص بلیت به صورت تکفروشی در گیشه سالن مورد نظر و یک ساعت قبل از شروع هر سانس ارائه می‌ شود.

کد خبر 54324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز