بارش شدید باران و تگرگ در دومین روز شهریور ۹۹ در خلخال موجب آبگرفتگی معابر عمومی و راه افتادن سیلاب در خیابان‌های خلخال شد و خساراتی را به واحدهای مسکونی، تجاری و تاسیسات زیربنایی شهری وارد کرد.

سیلاب در خلخال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بارش رگباری و تند باران همراه با رعد و برق شدید موجب وحشت شهروندان خلخال در استان اردبیل شد و در مدت ۱۰ دقیقه بیش از ۲۳ میلیمتر باران و تگرگ در این شهر بارید. بارش‌های تند و رگباری عصر دیروز همچنین موجب راه افتادن سیل در رودخانه‌های عبوری از شهر خلخال شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال با بیان این که بارش این حجم از باران در مدت زمان کوتاه و در دومین روز از سومین ماه  تابستان در نوع خود کم‌سابقه است، اظهار کرد: میزان بارندگی متفاوت بوده و بر اساس گزارش‌های دریافتی  از ایستگاه‌های باران‌سنجی خلخال در برخی از ایستگاه‌ها میزان بارش بیش از بارش سطح شهر بوده است.

فرامرز فرض‌الله‌پور با اشاره به ادامه ناپایداری هوا و بارندگی‌های رگباری و پراکنده باران همراه با رعد و برق در دو روز آینده به مردم به‌ویژه دامداران و کشاورزان منطقه توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان و همچنین دره‌های طبیعی پرهیز کنند.

برآورد خسارت

فریدون بابایی، فرماندار خلخال هم با اشاره به بارش باران سیل‌آسای عصر یکشنبه در شهر و مناطق مختلف تابعه این شهرستان، گفت: میزان خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی شهرداری، راه‌های ارتباطی، مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه توسط کارشناسان مدیریت بحران برآورد و اعلام خواهد شد.

سرپرست شهرداری خلخال نیز از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در این شهر خبر داد و اظهار کرد: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی خیابان‌های ۲۲ بهمن، ولیعصر، شهید رجایی، شهرک صنعتی، بلوار یادگاران امام، شهرک جانبازان، شهید مدنی، آیت‌الله کاشانی، شهید مظفر عزیزی، منطقه علم‌الهدا و چند کوچه دیگر شد.

فرهاد خوگر افزود: آبگرفتگی معابر موجب اختلال در تردد شهروندان شد که با حضور به موقع نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری، کانال‌های مسدود شده از سیلاب بازگشایی و خودروهای متوقف در دو سمت راه‌بندان سیل به مسیرهای خود هدایت شدند.

وی اظهار کرد: سیلاب حاصل از باران علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرداری وارد چندین واحد مسکونی و تجاری در خلخال شد و آن‌ها را نیز دچار آسیب جدی کرد.

خوگر ادامه داد: جاری شدن سیل در رودخانه‌های هروچای، نورعلی چای و قیزباخان، علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات زیربنایی پل‌ها، کانال‌های هدایت آب، پیاده‌روها و باغ‌های حاشیه‌ای، خساراتی هم به باغداران و کشاورزان وارد کرد.

کد خبر 543087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha