یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری یکی از اعضای باند بزرگ جعل، راز ترانزیت میلیون‌ها تومان چک‌پول و دلارهای جعلی که در کیسه‌های برنج به استان تهران قاچاق می‌شدند، فاش شد.

تحقیقات پلیس ورامین برای دستگیری اعضای باند جعل زمانی آغاز شد که ماموران از طریق مسئولان بانک‌های مختلف این شهر در جریان خرج شدن مبالغ زیادی چک‌پول‌های جعلی در سطح شهر و ارائه این چک‌پول‌ها به بانک‌ها قرار گرفتند.

کارآگاهان در نخستین اقدام به شناسایی افرادی پرداختند که چک‌پول‌های جعلی را به بانک‌ها ارائه داده بودند، اما همه آنها در بازجویی‌ها مدعی بودند که از جعلی بودن چک‌پول‌ها خبر نداشته و آنها را از دوستان و آشنایان خود دریافت کرده‌اند.

نخستین سرنخ

با این اطلاعات بررسی‌های پلیسی برای شناسایی فردی که این چک‌پول‌ها را در اختیار مشتریان بانک‌ها قرار داده بود ادامه یافت و مدتی بعد کارآگاهان به سرنخ‌هایی از فردی به نام مازیار دست یافتند که احتمال می‌رفت توزیع‌کننده اصلی چک‌پول‌های جعلی در ورامین باشد.

به این ترتیب  تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد و کارآگاهان در بازجویی از افرادی که چک‌پول‌های جعلی را از این مرد دریافت کرده بودند موفق شدند مخفیگاه وی را در ورامین شناسایی کنند.

دستگیری یک عضو باند

پس از محاصره مخفیگاه این مرد از سوی یگان‌های ویژه پلیس، ماموران با دریافت دستور قضائی عملیات ضربتی برای دستگیری مازیار را آغاز کردند اما این مرد که متوجه حضور پلیس در محل شده بود به سرعت خود رابه  پشت‌بام رساند و با پریدن به  داخل کوچه پا به فرار گذاشت.

کارآگاهان که متوجه فرار مرد جوان شده بودند، به تعقیب او پرداخته و دقایقی بعد موفق شدند وی را محاصره و دستگیر کنند.

با انتقال این مرد به‌خودروی پلیس در حالی که وی مدعی بود بیگناه است ماموران به بازرسی مخفیگاه او پرداختند و پس از ورود به یکی از اتاق‌ها حدود 80 میلیون تومان چک‌پول و 85 قطعه اسکناس 100 دلاری جعلی به همراه یک تن برنج را کشف کردند.

با کشف این اموال، مازیار به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها به توزیع چک‌پول‌های جعلی در ورامین اعتراف کرد.

وی به ماموران گفت: 4 ماه پیش در یکی از شهرهای غربی کشور با 2 مرد که در کار جعل فعالیت می‌کردند آشنا شدم و تصمیم گرفتم با همکاری آنها اقدام به جعل چک‌پول و دلار کنم.

وی ادامه داد: پس از آنکه این 2 مرد چک‌پول‌ و دلارهای جعلی را تهیه می‌کردند، من آنها را در وسط کیسه‌های حاوی برنج جاسازی می‌کردم و سپس این چک‌پول‌ها را به ورامین منتقل کرده و در مخفیگاهم نگهداری می‌کردم.

پس از گذشت چند ماه، در حالی که چک‌پول‌هایی که در خانه‌ام نگهداری می‌کردم به حدود 80 میلیون تومان رسیده بود تصمیم گرفتم عملیات توزیع آنها را در شهرستان‌های مختلف استان تهران آغاز کنم و ابتدا مقداری از آنها را در ورامین خرج کردم.

اما درست زمانی که قصد داشتم به دیگر شهرها  بردم  و برخی از چک‌پول‌ها را نیز در آنجا خرج کنم به محاصره پلیس درآمدم  و دستگیر شدم.

سرهنگ قاسم‌خانی- رئیس پلیس ورامین- با بیان این خبر گفت: در حالی که با کشف یک کیس رایانه، اسکنر و تعدادی سی دی مخصوص جعل در خانه مازیار این احتمال که او هم در جعل چک‌پول‌ها دست دارد قوت گرفته است، ماموران در ادامه بررسی‌ها موفق شدند مخفیگاه دیگر اعضای باند را نیز شناسایی کنند که عملیات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

کد خبر 54302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز