شمار مرگ‌های جهانی ناشی از ویروس کرونا روز یکشنبه ۲ شهریور از ۸۰۰۰۰۰ نفر گذشت و آمریکا، برزیل و هند بیشترین افزایش تلفات کووید-۱۹ را داشته است.

coronavirus toll

به گزارش همشهری آنلاین به نقل بر اساس داده‌های دوهفته گذشته تا جمعه ۳۱ مرداد به طور میانگین هر روز در جهان حدود ۵۹۰۰ نفر به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند.

این میزان مرگ معادل مرگ ۲۴۶ نفر در هر ساعت یک نفر در هر ۱۵ ثانیه است.

میزان افزایش مرگ‌ها ثابت مانده است. ۱۷ روز طول کشید تا شمار مرگ‌ها از ۷۰۰۰۰۰ نفر به ۸۰۰۰۰۰ برسد- مشابه همان مدت زمان رسیدن مرگ‌ها از ۶۰۰۰۰۰ نفر به ۷۰۰۰۰۰ نفر.

شمار مرگ‌های آمریکا نیز روز یکشنبه از ۱۷۰۰۰۰ مورد گذشت که بالاترین میزان تلفات در جهان است. شمار موارد جدید از نقطه اوجش در ماه ژوئیه (تیر) گذشته است، اما همچنان بیش از ۳۶۰۰۰۰ مورد عفونت در هفته گزارش می‌شود.

بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های دولتی با وجود میزان بالای آزمایش مثبت تا حدود ۲۰ درصد در برخی از مناطق بازگشایی شده‌اند. برخی مدارس کمتر از یک هفته پس از گشوده شدن به علت اوج‌گیری موارد عفونت دوباره به صورت آنلاین درآمده‌اند.

در هند، دومین کشور پرجمعیت جهان شمار مرگ‌های کووید-۱۹پنج ماه پس از گزارش نخستین مرگ از  مرز ۵۰۰۰۰ مورد گذشت.

هند با بیش از ۲ میلیون مورد عفونت در رده سوم پس از برزیل و آمریکا قرار دارد. میزان کشندگی کووید-۱۹ در این کشور نسبتا پایین و در حد ۱.۹ درصد است، در حالیکه این میانگین جهانی این رقم ۳.۵ درصد است، اما ممکن است علت این تفاوت کم‌شماری باشد.

میزان کشندگی کووید-۱۹ در آمریکا و برزیل حدود ۳ درصد است.

کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند که برزیل و آمریکا هنوز طرح هماهنگی برای مبارزه با پاندمی کرونا ندارند و بسیاری از مقامات در این دو کشور بر بازگشایی مدارس و کسب‌وکارها متمرکز هستند که احتمال شیوع را بدتر می‌کند.

شمار مرگ‌ها در برزیل از ۱۰۰۰۰۰ مورد گذشته است و همچنان شمار موارد در حال افزایش است، و این در حالی است که  بازگشایی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها با وجود نرسیدن پاندمی به اوج در حال بازگشایی هستند.

کد خبر 543018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha