فاطمه کرکه‌آبادی از برپایی نمایشگاه «گرافیک ایران ۲» خبر داد که حاصل دستاورد سه سال کار پیوسته پژوهشی و اجرایی کمیته اسناد و آرشیو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

موزه گرافیک ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،   نمایشگاه «گرافیک ایران ۲» ویژه نمایش گوشه‌هایی از آثار طراحان گرافیک ایران در سال‌های نخستین دهه ۴۰ از روز پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه در موزه گرافیک ایران آغاز به کار کرد.

بر این اساس، به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، افتتاحیه این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد اما علاقمندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به موزه گرافیک ایران مراجعه کنند.

فاطمه کرکه‌آبادی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره نمایشگاه «گرافیک ایران» در سال ۱۳۹۵ که ویژه نمایش آثار پیشگامان و طراحان گرافیک ایرانی در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی بود، تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه را نیز با رویکرد نمایش آثار طراحان گرافیک سال‌های آغازین دهه ۴۰ شمسی برگزار کنیم.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: رونق کسب و کارها در دهه ۴۰ شمسی، دگرگونی‌های تجاری و تولید فراگیر در کشور به دنبال خود افزایش بازار کالاهای مصرفی و رشد طبقه متوسط شهری را در پی داشت. در این دهه، شمار نقاشان تبلیغاتی افزایش یافت و همچنین آثار طراحی شده فراوان بودند که این دو نکته سبب شد این نمایشگاه را برگزار کنیم.

کرکه‌آبادی با اشاره به اینکه آثار دهه ۴۰ طراحان گرافیک ایرانی آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتیم این نمایشگاه در سه بخش برگزار شود، گفت: دومین نمایشگاه «گرافیک ایران» در ادامه اولین نمایشگاه است که به آثار سال‌های نخست دهه ۴۰ از سال ۱۳۴۰ تا پایان ۱۳۴۳ اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه همچنین، حاصل دستاورد سه سال کار پیوسته پژوهشی و اجرایی کمیته اسناد و آرشیو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

نمایشگاه «گرافیک ایران ۲» به مدت ۶ ماه در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در محل موزه گرافیک ایران واقع در عمارت ارباب هرمز به نشانی اتوبان باقری شمال، بلوار استقلال شرق، خیابان شهیدان قزوینی، محوطه پارک پلیس شمالی برقرار است.

کد خبر 542970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha