یک مقام کمیسیون ملی بهداشت چین فاش کرد کشورش یک ماه پیش یعنی در تاریخ یکم مرداد سال جاری، استفاده فوری از واکسن‌های ضد کرونا را که آزمایش‌های بالینی طی کرده‌اند آغاز کرده است.

مراحل تولید واکسن کرونا روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جنگ جونگوی مدیر مرکز توسعه علوم پزشکی و فناوری کمیسیون بهداشت ملی چین که دستگاه تحت امرش پیشگام ساخت واکسن در چین است، گفت: در مرحله بعدی، برای جلوگیری از شیوع بیماری در پاییز و زمستان این واکسن به افرادی که در بازارهای مواد غذایی، سیستم‌های حمل‌ونقل شهری و بخش‌های خدماتی کار می‌کنند تزریق می‌شود.

وی در مورد قیمت واکسن‌های ساخت چین توضیح داد: طبق آیین‌نامه‌های داخلی، واکسن‌های کوویدـ۱۹ براساس هزینه آنها قیمت‌گذاری می‌شوند که این قیمت پایین‌تر از آن چیزی است که قبلاً شرکت داروسازی سینوفارم (۱۰۰۰ یوان برابر با ۱۴۴ دلار برای دو بار تزریق) اعلام کرده بود.

ساخت واکسن کرونا با سلول حشرات

مقامات بهداشتی چین همچنین انجام آزمایش‌های انسانی واکسن ضد ویروس کرونا کشت‌شده در سلول حشرات را تایید کردند.

گزارش‌ها حاکی است استفاده از سلول‌های حشرات برای تولید این واکسن که در شهر چنگدو واقع در جنوب چین آزمایش شده است باعث تسریع در تولید انبوه واکسن خواهد شد.

دولت محلی چنگدو در بیانیه‌ای اعلام کرد این واکسن توسط بیمارستان دانشگاه سیچوان تولید شده و مجوز مدیریت ملی محصولات پزشکی چین را دریافت کرده و وارد مرحله آزمایش انسانی شده است. همچنین آزمایش این واکسن روی میمون عوارض جانبی نداشته است.

واکسن ساخت چین روی ۲۰ گونه ویروس کرونا اثربخش است

یین وی دونگ رئیس هیات‌مدیره شرکت سینواک هم درباره اثربخشی واکسن بر گونه‌های متفاوت ویروس کرونا گفت: پلاسمایی که شرکتش در آزمایش مورد استفاده قرار داده روی ۲۰ گونه ویروس کرونا که از آمریکا، اروپا و کشورهای خاورمیانه جمع شده اثربخش است بنابراین واکسنی که تولید خواهد شد موثر است.

وی با اشاره به برنامه تولید ۳۰۰ میلیون دز واکسن در سال افزود: این میزان تولید می‌تواند پاسخگوی تقاضای برخی کشورهای جهان باشد چین با لحاظ اولویت‌ها این واکسن را در اختیار کشورهایی که با وضعیت جدی شیوع کرونا روبه‌رو هستند خواهد گذاشت.

یین همچنین تاکید کرد که شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، اعلام کرده بود کشورش واکسن خود را به عنوان محصول عمومی در اختیار جهان قرار خواهد داد این شرکت نیز با در نظر گرفتن جمعیت و شدت شیوع کرونا واکسن را عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر ۶ واکسن ضد کرونا در چین در مرحله آزمایش بالینی است.
 

کد خبر 542966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha