مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری خارجی با عنوان «باغ ویلا» با مشارکت سرمایه‌گذاری از ترکیه و شهرداری همدان اجرا می‌شود.

باغ ویلا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر محمودی یکشنبه ۲ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: ارزش این سرمایه‌گذاری افزون بر ۷۲ میلیون دلار بوده و در زمینی به مساحت ۱۰۳ هکتار اجرایی می‌شود. ساخت ۶۵۶ واحد ویلا به همراه واحدهای مسکونی، کلینیک، مرکز و سالن ورزشی، سالن فوتسال، ۲ واحد زمین چمن، چهار زمین بستک بال روباز، ۲ زمین تنیس، ۱۰ ایستگاه اتوبوس در این محل پیش‌بینی‌شده است. شرکت ترکیه‌ای قرار است مسجد و مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع به‌صورت بلاعوض در این محل احداث کند. مبلغ ارزی پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح افزون بر ۷۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی است اما پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: با تکمیل این طرح برای ۴۰۰ تن به‌صورت مستقیم و برای پنج هزار نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی ایجادشده همچنین ۳۰ فرد خارجی در این شرکت مشغول به کار می‌شوند. پس از اتمام این طرح، تفاهم‌نامه‌هایی با برندهای مهم تجاری و تولیدی منعقدشده تا برندهای بین‌المللی در همدان برای سرمایه‌گذاری حضور یابند.

محمودی بیان کرد: در سال ۹۹ برنامه جذب سرمایه‌گذار باقوت دنبال می‌شود، ۴۴ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و شهرداری نهایی شده علاوه بر این ۸۸ فرصت سرمایه‌گذاری سال گذشته شناسایی و اولویت‌بندی شده است. ۲ نیروگاه تولید برق آماده واگذاری برای سرمایه‌گذاری است همچنین برای طرح هشت میلیون یورویی در تولید برق مجوز سرمایه‌گذاری صادرشده است.

کد خبر 542840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha