فاز اول راه‌آهن بندر امام خمینی(ره)، شادگان و خرمشهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه‌آهن، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، پیش از ظهر امروز یکشنبه دوم شهریور آئین کلنگ‌زنی فاز اول راه‌آهن بندر امام خمینی‌(ره)، شادگان، خرمشهر با حضور سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد. این پروژه با طول ۳۰ کیلومتر و با برآورد اولیه ۳۶۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

در این پروژه سرعت طرح ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مسافری و ۱۰۰ کیلومتر در ساعت باری خواهد بود. از دیگر مشخصات این پروژه مساحت پل‌های خاص در مقیاس ۳۰۰ مترمربع، تعداد ۲ ایستگاه، ۱۳۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۳۰ دستگاه تعداد سوزن، ۳۱۰۰ تن مقدار ریل، ۵۰ هزار قطعه تعداد تراورس و ۳۰ کیلومتر طول روسازی به شمار می‌رود. از مزایای این طرح می‌توان به مواردی همچون اتصال بندر امام خمینی(ره) به شادگان، بندر خرمشهر- شلمچه و بصره، جذب حمل‌ونقل ریلی، صنعتی و غیر صنعتی منطقه و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

این پروژه در مجموع فازهای مختلف به طول ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار اولیه ۱,۳۰۰ میلیارد تومان با ۷ هزار مترمربع مساحت پل‌های خاص، ۵ ایستگاه، ۴۷۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۵۰ دستگاه سوزن و ۱۱۰ کیلومتر طول روسازی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 542839
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha