یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همزمان با نخستین روز از هفته دولت ۳۰۱ واحد مسکن شهری در استان خراسان ‌جنوبی کلنگ‌زنی شد که این تعداد در قالب ۱۰ پروژه در پنج شهر اجرا می‌شود.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، همزمان با نخستین روز از هفته دولت و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گلزار شهدای شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان، معاونین استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران و مردم شهیدپرور غبارروبی و عطرافشانی شد.

در ادامه برنامه‌های هفته دولت در استان خراسان‌جنوبی ۳۲۳ واحد مسکن شهری به بهره‌برداری رسید که این تعداد واحد مسکونی در قالب هشت پروژه در هفت شهر استان به‌صورت همزمان در حاجی‌آباد بیرجند افتتاح شد.

این پروژه‌ها شامل ۱۶ واحدی حاجی‌آباد بیرجند، ۱۰ واحدی خیابان معلم بیرجند، ۴۰ واحدی طبس، ۸۵ واحدی فردوس، ۵۶ واحدی اسلامیه فردوس، ۳۵ واحدی حاجی‌آباد زیرکوه،۲۱ واحدی پخت سربیشه و ۶۰ واحدی اسفدن است.

اعتبار هزینه شده برای ساخت و احداث این واحدها در حاجی‌آباد ه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

از دیگر برنامه‌های نخستین روز هفته دولت در استان خراسان ‌جنوبی کلنگ‌زنی احداث ۳۰۱ واحد مسکن شهری در استان بود که این تعداد واحد مسکونی در قالب ۱۰ پروژه در پنج شهر استان به‌صورت همزمان در خیابان ملاصدرای بیرجند کلنگ‌زنی شد.

این پروژه‌ها شامل ۱۰ واحدی حاجی‌آباد بیرجند، ۲۴ واحدی حاجی‌آباد بیرجند، ۴۰ واحدی ملاصدرای بیرجند، ۸۲ واحدی حسین‌آباد بیرجند، شش واحدی خیابان سپیده بیرجند، ۱۰ واحدی خیابان غفاری بیرجند، ۴۹ واحدی مود سربیشه، ۳۲ واحدی دیهوک طبس و ۱۰ واحدی دشتغران طبس است.

این پروژه‌ها در قالب واحدهای دو و سه خوابه با زیربنای ۱۰۰ تا ۱۴۰ متر مربع طراحی و اجرا خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کلیه افراد با شرایط خاص، اقشار کم‌درآمد، با درآمد متوسط و متوسط به بالا می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و اعلام تقاضای خرید این واحدها در بنیاد مسکن شهر محل سکونت خود اقدام نمایند.

اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت و احداث این واحدها ۱۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان و مدت زمان احداث این واحدها ۲۴ ماه تعیین شده است.

همچنین در ادمه، ۱۵ طرح هادی در سطح روستاهای استان افتتاح شد که این پروژه‌ها به‌صورت همزمان در روستای مزگ بیرجند به بهره‌برداری رسیدند.

پروژه‌های طرح هادی و بهسازی معابر روستاهای موردستان در بشرویه، معصوم‌آباد در خوسف، دستگرد در درمیان، کبودان و شیرخند در زیرکوه، ماخونیک در سربیشه، چاه‌غیاث در سرایان، کاظم‌آباد و چاه مسافر و زیرکوه در طبس، کرغند و بیهود قاینات، بندان و طبسین سفلی در نهبندان و مزگ در بیرجند افتتاح شدند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به منظور اجرای این پروژه‌ها، اعتباری به مبلغ هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است و زیرسازی، آسفالت و سنگفرش معابر، ترانشه‌برداری، جداره‌سازی برای هدایت آب‌های سطحی، اجرای پل و دیوار سنگی از جمله اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای این پروژه‌ها است.

عملیات اجرایی شده در طرح هادی روستای مزگ شهرستان بیرجند هم که به‌صورت پایلوت برای مراسم امروز تعیین شده بود، شامل سنگفرش و جداره‌سازی، ساماندهی و ایجاد فضای سبز، اجرای پیرنشین و مبلمان روستایی، اجرای المان و یادمان شهدا است.

کد خبر 542836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha