عملیات زیرسازی قطعه دوم پروژه راه‌آهن اسفراین _ جوین، برای اتصال خراسان شمالی به خط ‌آهن سراسری در مرحله پایانی قرار دارد.

راه‌آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار اسفراین گفت: اجرا و زیرسازی پروژه راه‌آهن اسفراین _ جوین در حوزه خراسان شمالی به خوبی پیش رفته و مشکل خاصی ندارد و اکنون در حال انجام ایجاد ایستگاه در اسفراین هستیم.

طاهر رستمی افزود: اکنون کار زیرسازی این پروژه در قطعه دوم در محدوده استان خراسان رضوی نیازمند تملک بخشی از اراضی مسیر طرح در ۳ روستای شهرستان جوین است که برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی لازم است. البته اعتبار تملک این زمین‌ها به صورت اسناد و اوراق در نظر گرفته شده است، ولی مالکان خواستار پول نقد برای واگذاری زمین‌های مسیر این پروژه هستند.

رستمی گفت: استاندار خراسان شمالی پیگیر تامین‌ اعتبار نقدی برای طرح تملک اراضی و شتاب دادن به اجرای پروژه راه‌آهن اسفراین _ جوین، به عنوان نخستین طرح ریلی استان است و اقداماتی را در این خصوص انجام داده است. این پروژه هم‌اکنون در بحث زیرسازی در قطعه اول ۹۷.۳ درصد پیشرفت فیزیکی و ۹۷ درصد پیشرفت ریالی داشته و در قطعه دوم ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۶ درصد پیشرفت ریالی دارد. با حل مشکل اعتبار نقدی برای تملک زمین‌های مسیر قطعه دوم، زیرسازی این پروژه پایان می‌پذیرد و کار ریل‌گذاری مسیر با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی آغاز خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی شده این پروژه که از مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به خراسان شمالی است تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد. با بهره‌برداری از پروژه آنتنی راه‌آهن اسفراین _ جوین، استان خراسان شمالی از طریق شهرستان اسفراین به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب بجنورد قرار دارد.

کد خبر 542832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha