مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

افزایش کیفیت خدمات مسافری در فارس سبب بالا رفتن رضایت مسافران و افزایش سفرها با قطار شده و در ۶ سال اخیر جابه‌جایی مسافر با قطار ۷۴ درصد افزایش داشته است.

قطار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طی سال‌های گذشته کیفیت قطارهای مسافری فارس به پنج ستاره ارتقا پیدا کرد و قطار پنج ستاره فدک در مسیر شیراز به تهران در دولت یازدهم برای جابه‌جایی مسافر در این محور اضافه شد.

در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۱۱ هزار و ۹۸۰ نفر مسافر به وسیله قطارهای فارس در مسیرهای تهران و مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به صورت رفت و برگشت جابه‌جا شده‌اند. تعداد مسافران جابه‌جا شده در طول سال ۱۳۹۲ توسط راه‌آهن فارس ۲۹۳ هزار و ۲۶۴ نفر بوده است. این آمار نشان از رشد ۷۴.۶ درصدی تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ریل در سال ۱۳۹۸ به نسبت سال ۱۳۹۲ دارد.

در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۴۵ هزار و ۷۲۴ مسافر با ریل از این استان خارج شدند، اما در سال ۱۳۹۸ این تعداد افزایش یافت و ۲۵۷ هزار و ۳۴۰ نفر قطار را برای خروج از فارس انتخاب کرده‌اند که مقایسه این آمار نشان از رشد ۷۷ درصدی دارد.

در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۴۷ هزار و ۵۴۰ نفر با قطار وارد این استان شدند که در سال ۱۳۹۸ این تعداد با ۷۲ درصد رشد به ۲۵۴ هزار و ۶۴۰ نفر افزایش یافته است.

طی یک دهه اخیر حدود ۵۰۰ کیلومتر ریل آهن در این استان به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت جابه‌جایی ۵۱۱ هزار مسافر و حمل ۳۸۱ هزار تن بار در سال را دارد.

کد خبر 542758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha