معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از پیگیری این وزارتخانه برای مشمولِ قانونِ رتبه‌بندی شدن فرهنگیانی شد که اول مهر ۹۸ بازنشسته شده‌ و این قانون شامل آنها نشده است.

وزارت آموزش و پرورش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تکریم بازنشستگان فرهنگی اظهار داشت: وقتی یک نفر بازنشسته می‌شود از لحاظ ساختار اداری مشترک و مشمول سازمان و صندوق‌های بازنشستگی می‌شود اما آموزش و پرورش در داخل وزارتخانه‌ نیز از همکاران بازنشسته غافل نشده و در حد وسع و امکانات موجود وضعیت آنها را دنبال می‌کند.

وی افزود: در راستای تکریم بازنشستگان، آموزش و پرورش بخشی از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را در جهت تامین مسکن فرهنگیان برای بازنشستگان اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تاسیس باشگاه‌های پیشکسوتان در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: آموزش و پرورش به منظور تکریم بازنشستگان و بهره‌مندی از تجربیات آنها فضاهایی را تحت عنوان باشگاه پیشکسوتان در نقاط مختلف کشور در اختیار بازنشستگان فرهنگی قرار می‌دهد.

الهیار ترکمن ادامه داد: این باشگاه‌ها در برخی از استان‌ها به صورت مستقل راه‌اندازی شده است؛ در واقع یک فضای مستقل که بازنشستگان در این فضا گرد هم جمع می‌شوند، برنامه‌ هفتگی برای گذراندن اوقات فراغت آنها در نظر گرفته شده، پزشک و مشاور به آنها خدمات ارائه می‌کند و امکانات ورزشی و فرهنگی مانند کتابخانه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان در باشگاه پیشکسوتان می‌توانند برای انجام فعالیت‌های خود برنامه ریزی مناسبی انجام دهند، گفت: در برخی از مناطق کشور هم که به لحاظ فضا با محدودیت روبه‌رو بودیم، شیفت خالی مدارس برای خدمات رسانی به فرهنگیان بازنشسته اختصاص داده می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه شرمنده بازنشستگان تاریخ اول مهر ۹۸ به دلیل تعلق نگرفتن قانون رتبه‌بندی به آنهاست.

  • آموزش و پرورش پیگیر رتبه‌بندی بازنشستگان اول مهر ۹۸ است

الهیار ترکمن ادامه داد: در قانون مصوب ابلاغی رتبه‌بندی فرهنگیان، تاریخ اجرای این قانون اول مهر سال ۹۸ عنوان شده است و همزمان با همین موضوع افرادی که در نیمه اول سال ۹۸ به بازنشستگی می‌رسیدند، احکام آنها دقیقا در تاریخ یک مهر سال ۹۸ صادر شد. بنابراین این افراد در زمان اجرای قانون رتبه‌بندی بازنشسته محسوب می‌شدند و رتبه‌بندی شامل آنها نشد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان اول مهر ۹۸ در محاسبه پاداش پایان خدمت دچار زیان شدند، گفت: طبق قوانین موجود، افراد یکی از این حالت‌های شاغل و بازنشسته را دارند و حالت سومی برای آنها وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تاکید کرد که پیگیری‌های بسیاری از نهادهای مختلف برای این افراد انجام شده تا آنها نیز مشمول قانون رتبه‌بندی فرهنگیان شوند اما تاکنون این موضوع به نتیجه رسیده است.

الهیار ترکمن عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این دغدغه فکری بازنشستگان است و این اطمینان را می‌دهد که در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب در این خصوص،‌ بی‌شک در جهت عملی شدن این موضوع گام بردارد اما اگر عملی نشود به این دلیل است که ظرفیت قانونی از سایر نهادها برای این موضوع وجود نداشته است.

کد خبر 542713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha