مدیر کل پیشین آژانس اتمی با هشدار درباره تقابل آمریکا با دیگر کشورها در شورای امنیت بر سر برجام، گفت مر قانون و اعتبار شورای امنیت باید حفظ شود.

محمد البرادعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در ادامه واکنش‌های منفی جهانی به تلاش‌های بی‌پایه و یکجانبه ایالات متحده در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیسم موسوم به ماشه و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، این بار واکنش «محمد البرادعی» مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در پی داشت.

البرادعی بامداد یکشنه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تقابل بی‌سابقه در شورای امنیت بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان درباره حق داشتن یا نداشتن ذیل برجام، بسیار خطرناک است. جدای از مواضع سیاسی درباره ایران، مُرِّ قانون باید رعایت شود و اعتبار دقیق شورای امنیت باید حفظ شود».

در واپسین ساعت روز پنجشنبه (به وقت تهران) بود که پمپئو با ارائه نامه‌ای رسماً سازمان ملل را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» نیز با اشاره به مخالفت کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان با درخواست واشنگتن برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، نوشت که این نشانه انزوای جهانی ایالات متحده است. 

کد خبر 542694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha