رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان اعلام کرد که از نظر ریاض، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس، بهای انجام عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی است.

ترکی الفیصل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در مقاله‌ای در روزنامه الشرق الاوسط نوشت: هر کشور عربی که بخواهد به امارات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد، باید در ازای آن بهایی را بگیرد و بها و ارزش آن باید زیاد باشد.

وی تصریح کرد: عربستان برای صلح میان اسرائیل و کشورهای عرب قیمتی تعیین کرده و آن برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس طرح ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین است.

وی در ادامه برای توجیه اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: دستاوردی که هیچ اشاره‌ای در این جدال به آن نشده است، این می‌باشد که رهبر بزرگترین کشور در جهان (ترامپ) به امارات متوسل شده است تا از طریق آن چیزی را به دست آورد که در تلاش‌های انتخاباتی‌اش برایش مثمر ثمر باشد. امارات توقف طرح الحاق را شرط گذاشته است؛ آن الحاقی که در چارچوب معامله قرن بود و آن رهبر نیز با این شرط امارات موافقت کرده است.

این اظهارات ترکی الفیصل چند روز بعد از سخنان فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در اولین واکنش کشورش به توافق عادی سازی روابط امارات با اسرائیل مطرح شده است. بن فرحان گفته بود که عربستان به گزینه صلح بر مبنای ابتکار عمل‌های عربی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی و بعد از تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها پایبند است.

کد خبر 542659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha