شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

اداره کل هواشناسی گلستان نسبت به مواج شدن دریای خزر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب هشدار داد.

سیلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نفوذ جریان‌های ناپایدار و شرایط مساعد برای بارندگی به‌ویژه بارش نقطه‌ای و رگباری، خطر آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در برخی از مناطق شمال کشور را افزایش داده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: میزان بارش ناشی از فعالیت این سامانه جوی چشمگیر نیست، اما به سبب بارندگی نقطه‌ای؛ برخی شهرها و روستاهای استان گلستان طی روزهای آینده دچار آب‌گرفتگی یا سیلاب خواهد شد.

نوربخش داداشی با بیان این که اوج بارش در گلستان از عصر فردا یکشنبه ۲ شهریور  آغاز می‌شود و تا بامداد سه‌شنبه  ۴ شهریور ۹۹ ادامه دارد، اضافه کرد: همچنین تا چهارشنبه شاهد ابرناکی و مه‌آلود بودن آسمان، رعد و برق و کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت دریای خزر مواج خواهد شد که در این رابطه هوشیاری و مراقبت بیش از پیش مسافران و بهره‌برداران دریا ضروری است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بالا  آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها،   کاهش دید، احتمال خسارت به سازه‌های سبک بر اثر وزش باد، لغزش و رانش زمین و احتمال اصابت صاعقه از جمله خطرات پیش‌رو در استان طی روزهای آینده خواهد بود.

کد خبر 542602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha