شرکت متروی چین برای اولین بار اقدام به نصب نمایشگرهای شفاف اولد(OLED) شرکت ال‌ جی به جای شیشه‌های مترو در چین کرده است که اطلاعات برنامه و زمان‌بندی قطارها، هواشناسی و سایر موارد را نشان می‌دهند.

نمایشگر شفاف

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا  به نقل از انگجت، شرکت ال جی نمایشگرهای شفاف OLED خود را به متروهای پکن و شنژن آورده است. این نمایشگرهای شفاف ۵۵ اینچی اطلاعات را در مورد برنامه حرکت قطارهای مترو، مکانهای آنها و سایر موارد روی پنجره‌های قطار نشان می‌دهند. آنها همچنین اطلاعاتی را در مورد برنامه پرواز هواپیماها، هواشناسی و اخبار روز ارائه می‌دهند.

مسافران این فناوری را ابتدا در خط شش متروی پکن و خط ۱۰ متروی شنژن مشاهده خواهند کرد. 

شرکت ال جی در نظر دارد این نمایشگرها را به سایر خطوط مترو گسترش دهد که به همکاری شرکتهای راه آهن و تولید کننده شیشه قطار نیاز دارد.

نمایشگرهای شفاف از مدت‌ها پیش مفهومی بوده‌اند که در نمایشگاه‌های تجاری نمایش داده می‌شدند. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۲ پنجره‌های اولد هوشمند خود را در نمایشگاه مشهور CES به نمایش گذاشت. در همان سال سامسونگ یک نمایشگر شفاف را در نمایشگاه IFA به نمایش گذاشت. اما این نمایشگرهای جدید که توسط ال جی رونمایی شده‌اند، نخستین نسخه واقعی و کاربردی از این فناوری هستند.

تصاویر | متفاوت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی

این یک فرصت خوب است که ما به زودی شاهد کاربردهای عملی‌تر فناوری نمایشگرهای شفاف در خارج از نمایشگاه‌های تجاری باشیم. 

ال جی همچنین عرضه تلویزیون‌های شفاف اولد را در نظر دارد و اخیراً شرکت شیائومی نیز خبر از عرضه تلویزیون شفاف ۷۲۰۰ دلاری خود داده است.

دکتر "چانگ هو او" معاونت ارشد نمایشگرهای شرکت ال جی گفت: استفاده از نمایشگرهای شفاف متنوع‌تر خواهد شد. 

وی می‌گوید بخش تحت رهبری او ارائه محصولات در طیف گسترده‌ای از صنایع مطابق با چشم انداز ال جی به عنوان ارائه دهنده راه حل برتر در نمایشگرها را هدف خود قرار داده است.

کد خبر 542462
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha