تعدادی از مسافران به خدمت‌رسانی نامناسب در فرودگاه چابهار به ویژه در اوج فصل گرما و هوای بسیار شرجی اعتراض کردند.

فرودگاه چابهار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خالد باشنده یکی از مسافران دائمی فرودگاه چابهار گفت: هوای چابهار شرجی است هرچند از شرجی‌ترین حالتش که اردیبهشت‌ماه و خردادماه است کاسته شده اما همچنان شرجی است و مسافران نمی‌توانند در این هوا در سالن ترانزیت بدون تهویه مناسب سر کنند.

مسافری به نام احمد هم علاوه بر گلایه از سیستم تهویه نامطبوع فرودگاه از خدمت‌رسانی نامناسب اتوبوس‌های ترانزیتی گفت و تاکید کرد: من برای یکی از شرکت‌های منطقه آزاد کار می‌کنم و مرتب بین چابهار و تهران در رفت و آمدم، خیلی موقع‌ها شده که هواپیما می‌نشیند و ما از پرواز پیاده می‌شویم اما هنوز اتوبوس ترانزیتی برای حمل مسافران نیامده است. تعداد خودروهای ترانزیت مسافر بین سالن و هواپیما کافی نیست و همین موجب خدمت‌رسانی نامناسب به مسافران می‌شود.

یک ریال بودجه دولتی نداریم!

مدیر فرودگاه کنارک تصریح کرد: فرودگاه را با چنگ و دندان نگه داشتیم و یک ریال اعتبار دولتی ندارد. این گلایه‌ها را قبول دارم و به ضعف کار آگاهم اما فرودگاه کنارک به دلیل آنکه نظامی است یک ریال بودجه دولتی ندارد.

کاپیتان شهری افزود: برای آنکه فرودگاه‌های نظامی صرف که عمدتاً در مناطق محروم و پر رفت و آمد هستند بتوانند خدمات ارائه کنند، در سال‌های گذشته در مصوبه ۴۶۶، شورای عالی امنیت ملی دستور داد بخشی از ظرفیت این فرودگاه در اختیار مسافران و پروازهای مسافری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این راستا بخشی از ظرفیت فرودگاه‌های چابهار، جاسک و دزفول که پایگاه‌های شکاری و فروگاه‌های صرف بودند به پروازهای مسافری اختصاص یافت، در این مصوبه تاکید شده نماینده دولت و بهره‌بردار باید بخشی از هزینه‌های فرودگاه را تامین کنند.

شهری اضافه کرد: باوجود آنکه تاکید شده نماینده دولت که شامل فرمانداری‌های چابهار و کنارک و استانداری سیستان و بلوچستان می‌شود، باید هزینه‌ها را تامین کنند اما تاکنون هیچ بودجه عمرانی به فرودگاه چابهار اختصاص نیافته، شرکت «عقاب عسلویه» که متعلق به نیروی هوایی است و راهبری و بهره‌برداری از فرودگاه چابهار را بر عهده دارد نمی‌تواند این فرودگاه را توسعه دهد.

مدیر فرودگاه گفت: برای هر پرواز ۲ میلیون تن هزینه خدمت‌رسانی از شرکت هواپیمایی دریافت می‌شود یعنی در ماه اگر روزی ۵ پرواز داشته باشیم ۳۰۰ میلیون تومان درآمد داریم که ۲۸۰ میلیون آن را به پرسنل عقاب حقوق می‌دهیم یعنی عملاً حتی هزینه تعمیر و نگهداری وسایل را هم نداریم.

وی به مشکل تهویه فرودگاه اشاره کرد و گفت: تهویه ضلع شرقی فرودگاه نامناسب و مشکل‌دار است؛ در توافق‌نامه‌ای سال گذشته منطقه آزاد فرودگاه‌ را بازسازی کرد اما مشکل تهویه که در تعهدش بود را انجام نداده است. ۴ ماه است تهویه مشکل دارد و ۶۴۰ میلیون تومان برای تعمیر آن برآورده شده اما با وجود دستور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هنوز این مبلغ تامین نشده است.

کد خبر 542413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha