مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همزمان با اول ماه محرم و همایش شیرخوارگان حسینی با توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) پویش اهدای خون مادرانه در استان گیلان آغاز شد.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان امروز -جمعه- گفت: پویش اهدای خون مادرانه توسط مادران گیلانی تا ۲۸ صفر ادامه دارد و مادران و بانوان گیلانی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

دکتر گیتی ایزدی پور اظهار کرد: اهداگنندگان می‌توانند عکس اهدای خون‌شان را به صفحه اینستاگرام انتقال خون استان گیلان با هشتگ # اهدای_خون_مادرانه به اشتراک بگذارند.

وی افزود: سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز  مصرف می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

امروز –جمعه- اولین روز ماه محرم است و این اقدام با هدف ترویج اهدای خون در میان اقشار مختلف به ویژه خانواده‌ها با محوریت مادران آغاز شده است.

کد خبر 542240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha