سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۷۵ آسیب‌دیده از توفان متشکل از ۷۵۵ خانوار شهرستان نیمروز از روز گذشته تاکنون توسط نیروهای این جمعیت امدادرسانی شدند.

توفان شن ریگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا میربهاالدین امروز –جمعه- اظهار کرد: همزمان با وزش توفان‌ در شمال سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر سیستان در منطقه حضور یافتند.

وی افزود: در این مدت ۴۴۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته‌در روستاهای توفان زده شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۶ روستای شهرستان نیمروز دچار توفان شدند که نیروهای امدادی این جمعیت در قالب سه تیم عملیاتی به امدادرسانی پرداختند.

خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده بادهایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان می‌آورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

توفان‌های سهمگینی که معمولاً با سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر به حرکت در آمده و حجم عظیمی از ماسه و خاک را روانه شهرها و روستاها و خانه و کاشانه مردم کرده و همچون تازیانه‌های سوزناک بر پیکر خمیده و بی‌رمق سیستان فرود آورده و خانه‌های مردم را در زیر شن‌های روان مدفون کرده و راه نفس کشیدن آنان را بسته و انواع بیماری‌های تنفسی و قلبی و ریوی را نصیب مردم مظلوم و محروم منطقه می‌کند.

کد خبر 542226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha