جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

در دستگاه حسینی هر کسی رسالتی دارد و مرحوم حاج علی‌اکبر شریعت، خالق مداحی «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» نیز یکی از همان افراد است که با نوحه خود شور و شعور حسینی را به قلب و ذهن رزمندگان منتقل می‌کرد.

ستوان اکبر شریعت

به گزارش همشهری آنلاین، الگوی از جان گذشتن و ایثار را امام حسین (ع) در عاشورا  به بهترین شکل ممکن برای آزادگی و دفاع از حق و حقانیت در برابر دستگاه ظلم نشان داد و به عنوان یکی از مهمترین سرچشمه‌های هشت سال دفاع مقدس در قامت حماسه رزمندگان  بازنمایی شد. آن حماسه تنها بخشی از جریان سازی مفهوم و قیامی است که بیرق‌دار آن سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است.

در دستگاه حسینی هرکسی رسالتی برعهده دارد و مرحوم «حاج علی اکبر شریعت» خالق مداحی «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» نیز یکی از کسانی است که با نوحه خود شور و شعور حسینی را در رزمندگان تقویت ‌کرد. یکی از بزرگترین دلتنگی‌های علی اکبر شریعت  این بود که به کربلا برود. او پیش از خاموشی نغمه‌هایش توانست پس از سه دهه به این آرزویش برسد.

علی اکبر شریعت، معروف به حاج اکبر شریعت در سال ۱۳۲۵ در شهرستان داراب از توابع استان فارس متولد شد. او در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ و پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.  

 ستوانیکم حاج اکبر شریعت

حاج اکبر شریعت، در دوران دفاع مقدس در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می کرد و در تعداد زیادی از عملیات ها مثل عملیات خیبر و بدر شرکت کرده بود. همسر علی اکبر شریعت مدت‌ها پیش از درگذشت او از دنیا رفت. حاج اکبر همچنین  ۴ دختر داشت که همه آن‌ها مزدوج هستند.

کربلا کربلا ما داریم می آییم

اکبر شریعت خالق اثر ماندگار کربلا کربلا ما داریم می آییم است که پس از ضبط در دوران دفاع مقدس بارها از صدا و سیما پخش شد. او درباره حضورش در جبهه گفته بود: «۳۰ شهریور ۶۳ در ۳۵ سالگی به جبهه اعزام شدم. ۸ سال در جبهه در قسمت توپخانه بودم.» شب عاشورای سال ۶۳ اکبر شریعت مشغول نوحه خوانی و عزاداری است که با صحبت حاج آقا ربانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی با فرمانده لشگر سرهنگ جوادی به‌مدت ۳ روز به قرارگاه کربلا می‌رود و آنجا نوای «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» ماندگار می‌شود.

دوران بیماری و گوشه نشینی

او که در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس حضور موثر داشت، پس از پایان دفاع مقدس به شهر شیراز رفت و دور از حاشیه ها زندگی کرد. دوران پایانی زندگی شریعت با بیماری های مختلف از جمله بیماری اعصاب همراه بود.

علی‌اکبر شریعت که یک سکته مغزی را پشت سر گذاشته بود، با درد شکمی به بیمارستان فقیهی شیرازی مراجعه کرد و عمل جراحی سنگینی به خاطر آبسه عفونی روده داشت، چند روزی در آی سی یو بستری بود و در نهایت در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۷ به رحمت ایزدی پیوست.

کد خبر 542212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha