مشاور سابق وزیر ورزش و جوانان گفت: قطعا وزارت ورزش در جریان قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بوده است؛ در غیر اینصورت باز هم یک جای کار لنگ می‌زند.

مسعودسلطانی فر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بیژن ذوالفقارنسب درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس گفت: اینکه چه افرادی در زمینه عقد قرارداد با این مربی نقش داشته اند باید شفاف شود. وقتی یک مجموعه دچار شکست در پرونده ای با این مبلغ می شود نمی توان تمام تقصیرها را گردن یک نفر انداخت.

کارشناس فوتبال ایران افزود: من شنیده ام که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جریان جزئیات این قرارداد هم بوده است اما توجه حقوقی لازم به آن نشده است. وقتی قرارهایی بین طرفین برای رسیدن به مصالحه بود بایستی توافق صورت می گرفت و نباید نسبت به آن بی توجه می بودیم.

مشاور سابق وزیر ورزش و جوانان درباره ایرادتی که از ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال گرفته می شود یادآور شد: قطعا نقش یک مدیر در چنین اشتباهات تاریخی کمرنگ نیست اما خیلی بعید است تنها یک نفر، مسئول این قرارداد باشد.

ذوالفقارنسب درباره صحبت های وزیر ورزش مبنی بر برخورد با متخلفان این محکومیت تصریح کرد: قطعا وزارت ورزش و جوانان  در جریان این موضوع بوده است؛ در غیر این صورت باز هم یک جای کار می لنگد! چنین قراردادهایی ۱۰ سال یک بار بسته می شود. مگر می توان آن را مخفی نگه داشت و به گوش عالی ترین مقام تصمیم گیرنده ورزش نرساند؟ البته من نمی دانم آقای  مسعودسلطانی فر تا چه اندازه در جریان جزئیات بوده اما معاونت های مربوطه بایستی در جریان امور قرار می گرفتند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره قانون منع استفاده از خارجی ها توسط سازمان لیگ یادآور شد: این یک توفیق اجباری است که فوتبال ایران باید از آن نهایت بهره را ببرد. فکر می کنم با توجه به افتضاحی که در تسویه مالی با خارجی ها در گذشته داشتیم یکی از تصمیمات درست سازمان لیگ در ۱۰ سال اخیر گرفته شد. نخبه های جوان فوتبالی می توانند فرصت بروز استعدادهای خود را پیدا کنند و برای رسیدن به پیراهن های ملی بجنگند. مربیان داخلی نیز که مدعی هستند حالا راحت تر می توانند به پیشرفت خود فکر کنند.

وی درباره شروع دوباره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: فصل جاری فوتبال به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار خاص است اما فکر می کنم اگر تا شروع بازی ها به خودباوری لازم در مجموعه تیم های نماینده فوتبال باشگاهی ایران برسیم صعود به مراحل حذفی نیز محتمل می شود.

کد خبر 542193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha